MTI / hvg.hu

Új, ellenálló, nagy teljesítményű elektronikus textilt terveztek kínai tudósok viselhető műszerek számára.

Széles körben használatosak a viselhető, hajlékony elektronikus eszközök, amelyek az emberi mozgást és egészséget monitorozzák valós időben vagy az ember és számítógép közötti interakciókhoz és az úgynevezett mély tanuláshoz veszik igénybe őket. Érzékenységük, válaszsebességük azonban javításra szorul.

A textilalapú elektronikus eszközöknek még mindig árt a verejték, az olaj, a fizikai elhasználódás és a mosás is veszélyezteti őket. A nagy teljesítményű, környezeti ártalmaknak ellenálló, mechanikailag stabil funkcionális elektromos textil előállítása továbbra is nagy kihívás – olvasható a Journal of Materials Chemistry A című folyóiratban.