Újabb ázsiai akkuipari cég jött volna Magyarországra, de gyorsan meggondolta magát
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
A 12 méteres USV-n egyetlen ember sem tartózkodott, mégis remekül haladt a munkával. Távolról, az űrből irányították.
Sikerrel zárult a USV nevű, robotizált hajó háromhetes küldetése, amely az Atlanti-óceánon végzett tudományos munkát – írta a BBC. A hajó érdekessége, hogy nem tartózkodott rajta legénység, a járművet egy műhold irányította. A hajót Uncrewed Surface Vesselnek nevezik, melynek első tagja, az "uncrewed" is azt jelenti, hogy a járműnek nincs legénysége.
A hajót a SEA-KIT International gyártotta, de ahhoz, hogy navigálni tudjon, az Európai Űrügynökség (ESA) is besegített. A jármű feladata a tengerfenék feltérképezése volt, amelyet szintén végrehajtott a 22 napos missziója alatt.
A hajót Plymouth angliai kikötővárosból engedték útjára, ahonnan aztán mintegy 460 kilométert utazott délnyugati irányba. Vagyis: nemcsak vízre szállt és haladt egy kicsit, több száz kilométert tett meg úgy, hogy csak egy műhold volt a segítségére.
A SEA-KIT szerint az önvezető hajók a jövő fontos eszközei lesznek, mivel egy esetleges veszélyhelyzet esetén sem forog majd kockán emberélet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Hatvanpuszta egy gazdaság a semmi közepén, vendégház és medence azért kellett, mert nagy a család – magyarázta Orbán Győző.
„Egy ilyen tragédián nem lehet túl lenni” – állítja az énekes.
Az adatok között négyszeres a különbség. Márpedig a 2026-os adóemelések egy részét épp ez alapján számolják ki.
Jászai Mari-díjas magyar rendező, érdemes művész 93 éves volt.