Az alvás szabályozásában kulcsszerepet játszó idegsejtet sikerült azonosítaniuk kínai kutatóknak, eredményeik segíthetik az alvászavarok kezelését – számolt be róla a Kínai Tudományos Akadémia (CAS).

Az alvás szabályozása két fő mechanizmust foglal magába, az alvás-ébrenléti ritmust és az alvás homeosztázisát, amely az ébren, valamint alvással töltött idő közötti egyensúlyt szabályozza.

Korábbi tanulmányok számos olyan gént és molekulát azonosítottak, amelyeknek közük van az alvás homeosztázisához, ezek közül kulcsfontosságú az adenozin nevű szerves vegyület. Mostanáig azonban tisztázatlan volt, hogy az idegi aktivitás miként szabályozza az adenozin felszabadulását az agyban.

A Kínai Tudományos Akadémia, a Pekingi Egyetem és más intézmények kutatói most egy nagy érzékenységű, genetikailag kódolt adenozinszenzort fejlesztettek ki, amelyet egereken teszteltek.

A szakemberek megállapították, hogy az előagy egyes idegsejtjei hozzájárulnak az adenozinszint növekedéséhez és az alváskényszer erősödéséhez.

A kutatóknak sikerült tehát felfedniük az alvás homeosztázisa szabályozásának idegi szintű mechanizmusát, ami segítheti az alvászavarok kezelését.

A szakemberek a Science című tudományos folyóiratban publikálták az eredményeiket.

Egyre népszerűbb az Edge böngésző, de vannak ennek árnyoldalai is