szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Évekkel ezelőtt a Microsoft felvillantott egy különleges technológiát, amellyel valós tárgyak 3D-s számítógépes objektumait lehet létrehozni. Azonban a megvalósításra addig kellett várni, ameddig végül az Apple készítette el.

2016-ban a Microsoft bemutatott egy új kameraalkalmazást, amely lehetővé teszi a felhasználók számára 3D-s számítógépes tartalmak létrehozását valós objektumok beolvasásával. Egy évvel később a Microsoft azt ígérte, hogy platformokon átívelővé szeretné tenni azt a képességet, hogy különféle objektumokat lehessen leképezni 3D-ben a kamera használatával.

2021-et írunk, és sehol a Microsoft megoldása. Lépett viszont valaki más: és az Apple a napokba tartott fejlesztői konferenciáján be is mutatta saját 3D-s rögzítési technológiáját. Az Object Capture API – magyarázza az MSPowerUser –  lehetővé teszi a legújabb operációs rendszeren, a macOS Montereyn, hogy a fejlesztők percek alatt elkészítsék a valós objektumok kiváló minőségű, fotórealisztikus 3D-s modelljeit iPhone-on, iPad-en vagy bármely más fényképezőgépen készített fényképeket elkészítésével. Ezeket tudják átalakítani kiterjesztett valóságra (AR) optimalizált 3D-s modellekké.

Az Apple lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy az elkészített 3D modelleket megtekinthessék az AR Quick Look alkalmazásban. Az olyan fejlesztők, mint a Maxon és a Unity is az Apple Object Capture technológiáját használják 3D-s tartalmak létrehozásához olyan alkalmazásokban, mint a Cinema 4D és a Unity MARS.

Az új Object Capture API és RealityKit frissítésekkel az Apple megalapozza a közelgő AR szemüveget, amit várhatóan 2022 második negyedévében dob majd piacra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!