szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb negyedév telt el, és megérkeztek az újabb adatok a legnépszerűbb mobilalkalmazásokról és az általuk termelt bevételekről.

Amikor berobbant a koronavírus-járvány, megnőtt az érdeklődés a mobilappok iránt, most viszont – hogy egyre több a „házi őrizetből” kiszabadult oltott – némiképp csökkent a telepítési kedv (App Store 2,1 százalékkal, Google Play áruház 1,2 százalékkal az előző év hasonló időszakához képest), viszont – derül ki a SensorTower friss jelentéséből – a bevételek ennek ellenére nőttek.

A felhasználók összesen 33,6 milliárd dollárt költöttek a Google és az Apple alkalmazás-áruházában 2021 harmadik negyedévében az alkalmazásokra, az alkalmazáson belüli vásárlásokra és az előfizetésekre. Ez 15,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Továbbra is az Apple áruháza gyűjti be a legtöbb pénzt: 21,5 milliárd dollárt (+13,2 százalékos növekedés a tavalyi értékhez képest), de azért a Google-nek sem kell szégyenkeznie a maga 12,1 milliárd dollárjával, különös tekintettel arra, hogy ez 18,6 százalékos növekedést jelent.

A legtöbb pénzt termelő alkalmazás a TikTok volt a harmadik negyedévben. Azonban míg az App Store-ban a TikTok hozta a legtöbb bevételt, a Google Play áruházban az ötödik helyre szorult. A keresőóriás áruházában a Google One alkalmazás az éllovas, felhőtárolási előfizetéseinek köszönhetően.

SensorTower

Ami a letöltéseket illeti, összességében itt is a TikTok arat: a közelmúltban összesen 3 milliárd telepítést ért el, és ez lett az első nem Facebook-alkalmazás, amelynek sikerült megtennie ezt. A TikTokot az Instagram és a Facebook követi. Az App Store érmesei: TikTok, YouTube, WhatsApp, míg a Google Play Store-ban az első három helyezett: a Facebook, az Instagram és a TikTok.

SensorTower

A mobiljátékosok sem sajnálták a pénzt az alkalmazásokra, 7,7 százalékkal többet költöttek, mint tavaly ilyenkor, összességében 22,4 milliárd dollárt. 13,1 milliárd dollárt fordítottak androidos és 9,3 milliárd dollárt iOS-es játékokra.

SensorTower

A korábbi negyedévekhez hasonlóan arat bevétel szempontjából a Tencent PUBG Mobile-ja, amely több mint 5 milliárd dolláros bevételt hozott (beleértve a játék kínai verzióját, a Game for Peace-t). Egy másik Tencent játék, a Honor of Kings áll a második helyen áll, majd ezt az alig egyéves Genshin Impact követi (ami máris 2 milliárd dollárt termelt). Az alkalmazás-áruházakban picit más a sorrend: Az App Store-ban a Honor of Kings helyet cserélt a PUBG Mobile-lal, a Google Play Store első három helyezettje pedig a Genshin Impact, a Garena Free Fire és a Coin Master.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!