szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem csillapodik az NFT-tokenek körüli őrület, és a jelenségből a világ legnagyobb sportszergyártója, a Nike sem szeretne kimaradni.

Egyelőre nem jött be a kritikusok jóslata, és az NFT-k (vagyis a nem helyettesíthető tokenek) piaca nem fulladt ki. Olyannyira nem, hogy a világ egyik legismertebb sportszergyártója, a Nike fel is vásárolt egy céget, ami ilyen digitális termékeket árul. Az üzlet középpontjában természetesen a cipők állnak – írta a The Verge.

A Nike az RTFKT nevű cégre tette rá a kezét, ami az „ódivatú” cipők világában sem ismeretlen szereplő: a vállalat korábban ugyanis összeállt a FEWOCiOUS nevű művésszel, és közösen 600 pár, a valóságban is létező cipőt adtak el, mindössze 6 perc alatt. A művelet 3,1 millió dolláros bevételt eredményezett.

A Nike azonban nem ebben, hanem a digitális cipőkben láthat fantáziát, és valószínűleg ez motiválta őket abban, hogy felvásárolják az RTFKT-t. Az persze nem garantált, hogy a cég a jövőben is képes lesz megismételni egy olyan bravúrt, mint amit a valódi cipőkkel sikerült elérniük.

A Facebook már javában építi digitális világát, a metaverzumot, ahol a felhasználók egy második életet élhetnek. Ahhoz pedig digitális termékekre is szükség lesz, és ebbe a ruhaneműk, konkrétan a cipők is beletartoznak. Ha a Nike befektetésként értékeli a felvásárlást, azzal valószínűleg nem csinált rossz üzletet. De ehhez azt is tudni kellene, mennyi pénzt fordítottak az összesen egy éve létező RTFKT felvásárlására.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!