A Google Chrome vezető tervezője, Elvin Hu egy tweetben mutatta be, hogyan változtatják meg nyolc év után a Google Chrome már-már ikonikusnak mondható logóját. Az újdonság a Chrome Canary alkalmazás frissítésével mutatkozott be (a Chrome Canary a böngésző fejlesztők és korai alkalmazók által használt kísérleti és instabil verziója), és a következő néhány hónapban minden platformon és a böngésző különféle funkcióiban elérhetők lesznek.
2011-ben az eredeti, 2008-as logót nagyon lelapították, így az már nem volt kifejezetten háromdimenziós. A Google három évvel később tovább korszerűsítette az emblémát, és most újabb lépést tett ebben az irányban.
A logó változása most sem drasztikus, lesz, akinek fel sem fog tűnni. Mindenesetre megszűnnek a színek közötti árnyékok (amelyek most még jól láthatók a piros és a sárga szín között). Ettől még az az enyhe térhatás is eltűnik, ami eddig megmaradt, ami miatt úgy tetszett, mintha a piros terület a sárga fölé emelkedne.
A tervező erről így ír: "egyszerűsítettük az ikont az árnyékok eltávolításával, az arányok finomításával és a színek élénkítésével, hogy igazodjunk a Google modernebb márkakifejezéséhez". A Google egyébként úgy találta, hogy a zöld és a piros bizonyos árnyalatainak egymás mellé helyezése azt eredményezi, amit Hu „kellemetlen színrezgésnek” nevezett. Ennek kiküszöbölésére finomabb színátmenetet alkalmaztak (olyan finomat, hogy esetleg észre sem venni), hogy a kellemetlen rezgés ne zavarja a felhasználót.
Hu azt is elmagyarázza a Twitteren, hogy a Google azt akarja, hogy az ikonok felismerhetően Chrome-nak tűnjenek, ugyanakkor minden operációs rendszerhez illeszkedjenek, és jól kidolgozottak legyenek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.