szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindkét pilóta elszundíthatott az ITA New York-i járatán. A kapitányt kirúgták.

Az ITA Airways New York és Róma között közlekedő 609-es járatának május elején történt esetéről ír a Corriere Della Sera olasz lap alapján az AIRportal. Azért csak most, mert a légitársaságnak gyanússá váltak a körülmények, ezért vizsgálatot indított, ami pedig minap zárult le.

Az EI-EJP lajstromú Airbus A330-200-as Fiumicino felé tartott, amikor belépett a francia légtérbe, de a marseille-i irányítóközponttal nem vette fel a kapcsolatot. A légiforgalmi irányítók hiába hívták a pilótákat, egyikőjük sem válaszolt, ezért az ilyenkor szokásos eljárásnak megfelelően riasztották a francia légierőt, hogy a vadászgépek közelítsék meg az A330-ast. Erre végül nem került sor, mert a pilóták később válaszoltak az irányítás hívására, majd a járat folytatta útját Rómába – idézi fel az esetet az AIRportal.

8 órás járatok indítását tervezi a Wizz Air, az is megvan, milyen gépek szállnak majd fel a hosszú utakra

A fapados légitársaság már most a koronavírus-járvány előtti teljesítményének 140 százalékán pörög, de itt nem állna meg: a Wizz Air több tucat új gép vásárlását tervezi, köztük olyan repülőket is, melyek 8 órás utak teljesítésére is alkalmasak.

A vizsgálat megállapította, hogy az incidens idején az első tiszt a szabályokat betartva a pilótafülkében aludt. Ennél problémásabb, hogy ugyanezt valószínűsítik a kapitányról is, aki ugyan rádióhibára hivatkozott, de a vizsgálat semmilyen hibára utaló jelet nem talált a bevizsgált készüléken.

A gépet a robotpilóta vezérelte, az ITA szerint az utasok nem voltak közvetlen veszélyben. A kapitányt elbocsátották.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!