szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Internet Explorer 2009 elején még a legnagyobb piaci részesedést tudhatta magáénak, a Google Chrome-mal azonban nem tudta felvenni a versenyt.

Nem túlzás azt állítani, hogy június 15-én történelmi pillanatnak lehettünk tanúi azzal, hogy véget ért az Internet Explorer (IE) korszaka. A böngésző megihlette a mémgyárosokat, sőt még egy saját sírkövet is kapott, amiről mindenki számára egyértelművé válik: a szoftver 27 éven át szolgálta a felhasználókat.

Ebből az alkalomból a Statista is készült egy összeállítással: egy animáción mutatja be, milyen volt az Internet Explorer tündöklése – és milyen volt a bukása.

A szervezet a negyedéves piaci jelentések alapján vizualizálta, hogyan változott a böngészők piaca az elmúlt 13 évben. Ebből egyértelműen kiderül, hogy az Internet Explorer első 14 évéről nem látni adatokat, de nem is baj, a lényeg ugyanis így is látszódik.

Ahogy azt jól látni, 2009 első negyedévében még bőven az Internet Explorer volt a király: bár már ekkor is létezett a Firefox, az Opera és a Safari, azok piaci részesedése összesen sem közelítette meg az IE-ét (64,04 százalék).

Külön érdekesség, hogy ekkora a Google Chrome a ma már teljesen értelmezhetetlen 1,55 százalékon állt – ami annak fényében viszont nem is rossz, hogy az első verziót 2008. szeptember 2-án adta ki a Google.

A Chrome innentől kezdve egyre nagyobb szeletet harapott ki a tortából, a fordulópont pedig alig több mint három évvel később következett be, amikor az Internet Explorer a Google böngészője mögött a második helyre szorult (35,78 vs. 32,96 százalék). Érdemes megfigyelni, hogy ekkor a Firefox még szintén jónak mondható 23,3 százalékon állt.

Az újabb komoly visszaesést 2016 első negyedéve hozta el, ekkor a Firefox mögött a harmadik helyre szorult az IE, onnan pedig már nem nagyon volt megállás a lejtőn. 2020 negyedik negyedévére már csak 2,03 százalékos volt az Explorer piaci részesedése, igaz, az utódjának tekintett Edge már 7,48 százalékkal büszkélkedhetett.

Jelenleg (2022 második negyedévének adatai alapján) a Chrome az első (66,55 százalék), az Edge azonban 10,7 százalékkal már a második. Hogy az Edge-nek lesz-e olyan sikere valaha, mint az IE-nek, nem tudni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!