szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Egyesült Államokban is elindítja a sokak számára nagyon különös szolgáltatását a Glance.

Az Egyesült Államokban elérhető mobiltelefonok kijelzői rövidesen állandó hirdetőfelületté alakulnak át, legalábbis addig, míg a felhasználó fel nem oldja a készüléket. A változás hátterében nem egy kémprogram vagy mobilos vírus áll, hanem egy különleges és teljesen legális szolgáltatás, amit a Glance nevű, viszonylag fiatal startup üzemeltet. Ráadásul igen nyereségesen.

A Glance ötlete egy, a mobilokba építhető megoldás, ami – a felhasználói engedélyek birtokában – különféle tartalmakat jelenít meg az okostelefon lezárt képernyőjén. Ez a tartalom pedig gyakorlatilag bármi lehet: egy videó, egy hír, egy érdekes fotó, de akár egy termékhez vagy szolgáltatáshoz kötődő hirdetés is.

Glance

A Glance sajátos megoldásával mindeddig csak Ázsiában lehetett találkozni, de ott már egészen nagy számban: a TechCrunch szerint legalább 400 millió olyan készülék van forgalomban, amiken megtalálható a felület. Az amerikai terjeszkedés innen nézve egy újabb lépcsőfok, amit a cég nagyon szeretne meglépni – legalábbis a hírek szerint, merthogy hivatalos megerősítés egyelőre nem érkezett.

A Glance alapvetően nem reklámmegjelenítésként emlegeti a szolgáltatást, hanem egy különleges tartalmi újdonságként, ami éppen a változatossággal igyekszik felhívni magára a figyelmet: a készüléken megjelenő tartalom ugyanis soha nem állandó, mindig változik. Valahogy úgy, ahogy az Instagramon működő a felfedező funkció: ha valaki itt böngész új képek után, akkor több témában is találhat kedvére való alkotásokat.

A források szerint a Glance az amerikai terjeszkedéshez helyi szolgáltatókkal folytat tárgyalásokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!