szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A toronyban szolgálatot teljesítők is szemtanúi voltak az incidensnek. A járat nem volt üres.

Röviddel a felszállást követően meghibásodott egy Pratt & Whitney PW4077 hajtóműves United Airlines Boeing 777-200-as – írja az AIRportal.hu. A problémának látható jelei is voltak, a gép ugyanis szikrákat kezdett hányni a törzs egyik részén:

Az UA149-es járat a Newark-Liberty nemzetközi repülőtérről tartott São Paulóba helyi idő szerint szerda este. Ekkor jelentek meg a szikrák a gép törzsének bal oldalán, a szárny mögötti részen. Az incidensnek a toronyban szolgálatot teljesítő légiforgalmi irányítók is szemtanúi voltak. Emellett a fedélzeten szolgálatot teljesítő légiutas-kísérők is észlelték a problémát.

A pilóták átellenőrizték a rendszereket, és bár nem észleltek semmilyen rendellenességet, a légitársaság karbantartóival folytatott egyeztetést követően az út megszakítása mellett döntöttek. A repülő ezt követően kiengedte a felesleges üzemanyagot, és leszállt azon a reptéren, ahonnan elindult.

A légitársaság később azt közölte, hogy a szikrákat egy hidraulika-szivattyúban keletkezett hiba váltotta ki.

Az AIRportal cikkében felidézte: az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) idén májusban engedélyezte, hogy újra forgalomba állhasson a United Airlines 52 darab Boeing 777-200 típusú, Pratt & Whitney-hajtóművekkel felszerelt repülőgépe. Ezeket egy tavaly februári súlyos incidens miatt parancsolta földre a hatóság, miután egy denveri repülőtérről induló 777-es hajtóműve meghibásodott, és több alkatrész is levált róla. A roncsok egy közeli településre zuhantak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!