Vajon mennyire hűségesek telefonmárkájukhoz az amerikai iPhone-osok és az androidosok? Ezt firtatta az Addictive Tips felmérése. E kérdés már csak azért is izgalmas, mert míg az androidos telefonok részesedése a világ egészét nézve 72 százalék, addig az egyesült Államokban a piac több mint 50 százalékát fedi le az iOS – mutat rá a Phone Arena.
A felmérés során 1003 amerikait kérdeztek (fele-fele arányban voltak közöttük androidosok és iOS-esek). Ez ugyan nem számít nagy mintának az Egyesült Államokokostelefon-használóinak számához (307 millió), de azért önmagában elég nagy szám ahhoz, hogy érdekesek legyenek az eredmények. A kérdések érdeklődtek a felhasználók márkahűségéről, munkájáról és telefonmárkájuk mindennapi életükre gyakorolt hatásáról, sőt még Elon Musk neve is előkerült az egyik kérdésben.
A válaszokból kiderült, hogy az iPhone-felhasználók 94 százaléka tartja magát hűségesnek az Apple-hez, míg az Android felhasználók 80 százaléka hűséges a telefonmárkájához. Az iPhone-osok 72 százaléka elégedett az Apple-lel, viszont a saját rendszerükkel kapcsolatban ezt csak az Android felhasználók 66 százaléka erősítette meg. Bár néhány korábbi felmérés szerint a Z generációs felhasználók részesítik túlnyomó többségben előnyben az iPhone-t, ez a felmérés azt derítette ki, hogy a 25-40 év közöttiek a legboldogabb iPhone-felhasználók, míg az Android-felhasználók közül a Z generáció a legelégedettebb a márkájával.

Próba tette a hűséget Elon Musk és az Apple vitája is. A múlt év végén a Tesla-vezér összetűzésbe keveredett az Apple-lel, és azt mondta, hogy a cupertinói óriás fontolgatja, hogy eltávolítja a Twittert az App Store-ból. Mi több, Musk is eljátszott a gondolattal, hogy saját okostelefont készít. Amikor arról faggatták az iPhone felhasználókat, hogy váltanának-e Androidra, ha az App Store betiltaná a Twittert, 60 százalékuk igennel válaszolt. Ráadásul az androidos és iOS-es felhasználók több mint 80 százaléka (83, illetve 82 százalék) azt mondta, hogy lemondana telefonjáról a Musk által gyártott eszköz kedvéért (már több éve voltak erre utaló jelek).
A felmérésből az is kiderült, hogy a menedzserek 33 százalékkal nagyobb valószínűséggel lesznek iPhone-felhasználók, mint androidosok. Az iPhone-felhasználók is többet keresnek, de nem sokkal (53 ezer dollár/év vs. 48 ezer dollár/év).
Mindkét tábor vezető beosztású felhasználóinak csaknem 60 százaléka mondta, hogy jobban kijönnek azokkal az alkalmazottakkal, akik ugyanazt az operációs rendszert használják, mint ők. Mind az Android-, mind az iPhone-felhasználók munkanapjaik 38 százalékát telefonon töltik, de az iPhone-felhasználók összességében évente átlagosan 15 nappal többet töltenek a telefonjukkal, mint az androidosok.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.