Ne lepődjön meg, ha az ön Gmailjét is elöntik most a reklámok

Jól tudják a felhasználók, hogy a Google is hirdetésekből él, illetve ezek teszik lehetővé a vállalat remek termékeinek ingyenes használatát, de annak végképp senki sem fog örülni, hogy ha a Gmail is tele lesz hirdetésekkel. Pedig úgy fest, ilyesmire készül a keresőóriás, vagy legalábbis ezzel kísérletezik.

  • hvg.hu hvg.hu
Ne lepődjön meg, ha az ön Gmailjét is elöntik most a reklámok

A Google mindig is arra törekszik, hogy jobb és jobb élményt nyújtson levelezőrendszerében. A közelmúltban bevezetett például egy Twitter-szerű kék pipát a vállalatok számára, hogy igazolják legitimitásukat, és elkezdett tesztelni generatív mesterségesintelligencia-eszközöket is, hogy segítsenek a felhasználóknak a levélírásban. Úgy tűnik viszont, hogy minden jó funkcióhoz jár egy nem túl jó is: mostantól több hirdetés fog megjelenni a Gmail szinte minden szegletében.

A hirdetések számának növekedését a napokban vették észre a Gmail webes és mobilalkalmazás-verziójában egyaránt. Bár a szolgáltatás mindig is tartalmazott hirdetéseket, azok korábban az e-mail-lista tetején helyezkedtek el, így könnyű volt (át)navigálni rajtuk. Most viszont sok felhasználó panaszkodik a Twitteren, hogy a hirdetések beszivárogtak postaládájuk mélyére is, és néhány közülük a tényleges e-mailek között is megjelent, zavart és frusztrációt okozva.

Sajnos a mobilalkalmazások élménye is érintett lesz, a hirdetések most a Frissítések (Update) szűrő beérkezett üzenetei között jelennek meg. Ezt az automatikus szűrőt úgy tervezték, hogy rögzítse a rendelésekkel, promóciókkal, számlakivonatokkal és egyebekkel kapcsolatos e-maileket. Talán ez a leghasznosabb szűrő a három alapértelmezett közül (a másik kettő a „Promóciók” és a „Közösségi”), de ez volt az egyetlen, amelynél sokáig nem voltak hirdetések. A Gmail most két hirdetést kezd megjeleníteni a „Frissítések” lap tetején, ugyanúgy, mint a többi lapon.

9to5Google

Azt azért a Gizmochina is megjegyzi, hogy nem minden felhasználó fogja tapasztalni ezt a változást, mivel a Google köztudottan célzott teszteket futtat le olyan funkciókkal, szolgáltatásmódosításokkal, sőt még a hirdetéseivel is, amelyek soha nem kerülnek teljeskörűen a nyilvánosság elé. A Google egyébként meg is erősítette ezt a 9to5Google-nek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.