Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

„Ahogy a generatív mesterséges intelligencia túljut a kezdeti hájpon, felmerül az igény, hogy valós hasznot is hajtson.” Nem lenne túl barátságos kvízkérdés, hogy kitől idéztünk, még akkor sem, ha megadnánk négy cég döntéshozóinak nevét opcióként. Merthogy valószínűleg a világ majd’ minden vállalatvezetőjének fejében keringenek ilyen gondolatok, mióta a tavalyi év végén, az idei elején először szemben találta magát a ChatGPT nevével.

Remek dolog, hogy a mesterséges intelligenciának van elképzelése a céklapálinkáról – az likőr, korrigál is gyorsan a chatbot –, ahogy az is, hogy az emberiség legnagyobb festőinek munkái mellé állítható képeket generál, ha elég ügyesen instruáljuk. De hogy lesz ebből kevesebb kiadás, több bevétel, növekvő ügyfél-elégedettség, jobb marketingkampány?

Hogy lesz ettől jobb?

Az e heti HVG-ben szűkebb, a hvg360-on pedig teljes terjedelmében megtalálható kiadványunk első összeállításában történelmi példákon át vizsgáljuk, milyen eséllyel teremt és tesz tönkre munkaköröket a technológiai fejlődés. Majd áttekintjük, hogyan befolyásolja a mesterséges intelligencia azt, hogy a megmaradó és az új munkakörökbe kit fog kiválasztani a HR. Hogy a marketing hogyan használhatja az új eszközöket, ahhoz gyakorlati példákat is mutatunk. Azt is sorra vesszük, hogy az ügyfélszolgálatok miként léphetnek előre. Iparági áttekintéseinkben a telekommunikáció, a kiberbiztonság és a pénzügy legmodernebb megoldásait mutatjuk be. És az MI-ről szóló idei második kiadványunkban – az elsőt itt találja – természetesen szó esik arról is: hogyan érdemes, lehet egyáltalán szabályozni a mesterséges intelligenciát?

HVG

Az írás elején szereplő idézetet ne hagyjuk név nélkül: a válasz Philip Carter, az IDC elemzőcég kutatási alelnöke. Ígérjük, kiadványunkban ez az egyik legkevésbé hasznosítható megfejtés. Kattintás után már főleg olyan válaszok következnek, melyek kisebb és nagyobb cégek döntéshozói számára is inspirációként szolgálhatnak a mesterséges intelligenciában rejlő valós üzleti lehetőségek kiaknázásához.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!