szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Élesedik a verseny, a Meta egy friss jelentés szerint már hosszú hónapok óta dolgozik egy keresőmotoron, ami naprakész információkat tudna a felhasználó elé tárni.

Elszakadna a Google-től és a Microsoft-féle Bingtől, és egy saját mesterségesintelligencia-alapú keresőmotort hozna létre a Meta – írja a The Information.

A Facebook, az Instagram és számos más online platform anyacége jelenleg a nevezett két vállalat keresőire támaszkodik, amikor a felhasználók rákeresnek valamilyen hírre, részvényárfolyamra, sporteseményre vagy bármi másra a Meta AI nevű chatbotban.

Az MI terén azonban éles a verseny, és itt az egyes vállalatok egymás konkurenciái – érthető tehát, hogy mindenki szeretné minél inkább minimalizálni a másiktól való függését. A The Information forrása szerint a Meta-féle kereső képes lehet MI-generált összegzéseket a felhasználó elé tárni akár a közelmúltban történt eseményekről is.

Váratlan helyről érkezett a megerősítés: tényleg ront a videók minőségén az Instagram

Maga a platform vezetője erősítette meg, hogy a videók minősége függ azok nézettségétől – ha valami nem annyira népszerű, vagy már nem érdeklődnek iránta az emberek, rosszabb minőségű lesz.

A Metánál a jelentés szerint már nyolc hónapja dolgoznak a technológia információs adatbázisának építésén. Mint a The Verge hozzáfűzi: a Meta néhány napja azt is bejelentette, hogy többéves megállapodást írt alá a Reuters hírügynökséggel – így a chatbotja felhasználhatja a médium cikkeit a válaszaiban. Ez bizonyára a szélesebb, a keresőt érintő újításnál is fontos szerephez juthat majd.

A cég egyelőre nem reagált a The Verge és a Reuters megkeresésére sem az új keresőmotorja kapcsán.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!