szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Vitathatatlan sikerei ellenére az Apple sohasem volt igazán jelentékeny szereplője a játékpiacnak. Most viszont – véli a Bloomberg ismert elemzője – új lehetősége nyílt erre.

Egyszer volt, hol nem volt, volt valaha az Apple-nek egy Pippin nevű (azóta megszűnt) nyílt multimédiás technológiai platformja, és egy azon alapuló játékkonzol-számítógép hibridje. Mondhatni ez volt az első nagy próbálkozás a játékiparban, azonban nem járt sikerrel, egy év után ki is vonták a forgalomból. A következő évtizedekben koncepciót váltott az Apple, másképp közelítette meg a játékpiacot, méghozzá úgy, hogy a játékok az App Store, az iPhone és az iPad részeivé váltak – írja hírlevelében Mark Gurman, a Bloomberg neves Apple-elemzője.

2015-ben azután ismét változtatni próbált az Apple, megújította az Apple TV set-top boxot. Azonban az eszköz feldolgozási teljesítménye hagyott kívánnivalókat maga után, és messze nem volt annyira beépülve a felhasználók életébe, mint a vállalat többi terméke. Ugyancsak problémát jelentett, hogy bár a set-top box támogatta a harmadik féltől származó játékvezérlőket, az eszköz távirányítóját nem lehetett olyan játékokhoz használni, amelyekhez mozgásvezérlésre vagy touchpadre volt szükség. Végül a játékfejlesztők elkerülték a platformba való befektetést, és az Apple TV soha nem lett igazi riválisa a PlayStationnek vagy az Xboxnak.

Tavaly júniusban újabb lépés történt: az Apple bemutatta a Vision Pro okosszemüveget. A bemutató során megemlítették az eszköz integrációját a játék-előfizetési szolgáltatással, az Apple Arcade-dal, illetve azt a módot, ahogyan az M2 chip képes feldolgozni a fejlett grafikát. Ráadásul a Vision Pro harmadik féltől származó vezérlőket is támogat. A játékfejlesztők azonban ismét nem jöttek lázba, érthetően. A Vision Próból ugyanis hiányoznak a kézi vezérlők a virtuális valóság játékaihoz, ami pont azt aknázza alá, ami az egyik legnagyobb erősség lehetett volna. Az Apple Arcade játékokkal kapcsolatos élmény pedig – a platformra áthelyezve – kevésbé kielégítő. Ez azt jelenti, hogy a Vision Pro hatékonyabban alkalmas videók nézésére vagy könnyed irodai munkákra, mint idegenek vagy ijesztő zombik megsemmisítésére.

Most viszont az Apple egy újabb lehetőséget kapott. Nemrég adott ki egy új Mac minit M4 és M4 Pro chipekkel, azaz van végre egy olyan eszköz, amelyik tekintélyes játékgéppé válhat. Az új Mac kis méretének és félelmetes feldolgozási teljesítményének – valamint a nappali tévékészülékhez való könnyű csatlakoztathatóságának – kombinációja ideális alannyá teheti ehhez.

Az 599 dolláros kikiáltási áron kínált Mac mini tíz magot tartalmaz központi processzorában és grafikus motorjában. Ezzel ugyanarra a területre kerül, mint egy hasonló árú PlayStation 5 vagy Xbox Series X. Az Apple emellett legalább 16 GB memóriát (de akár 64 GB-ot is lehet választani az M4 Pro chip mellé) és sugárkövetést kínál a grafikákhoz, növelve ezzel a Mac mini játékképességét. Hardver szempontból az Apple tehát jó állapotban van. Szoftveres oldalon a cég nemrégiben frissítette Metal grafikus szoftverét. Ha ezt kombinálja más macOS grafikus technológiával, egy jól integrált App Store-ral, új szoftverrel a játékok hordozásához és a harmadik féltől származó vezérlők támogatásával, akkor már majdnem ideális lehet a rendszer.

De az Apple legnagyobb kihívása – állítja Gurman – továbbra is a játékok viszonylagos hiánya. Bár a cég némi előrelépést tett ezen a területen – áthozta Hideo Kojima Death Strandingját, és nemrégiben megígérte a Cyberpunk 2077-et –, a Mac játékkönyvtára még mindig messze el van maradva a Sony és a Microsoft könyvtára mögött. Ettől függetlenül mind az Apple, mind a fogyasztók azt remélik, hogy a legújabb hardver elegendő ahhoz, hogy a játékfejlesztők komolyan fontolóra vegyék, hogy többet hozzanak a legjobb munkáikból a Macre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!