szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egy új EU-s jogszabály miatt még annak hatályba lépése előtt felhagy a politikai hirdetések kiszolgálásával a Google valamennyi felületén.

Az Európai Unió területén nem lesz több politikai hirdetés a Google platformjain legkésőbb 2025 októberétől – jelentette be a cég egy blogbejegyzésben, amire az Engadget figyelt fel. A Google magyarázata szerint a politikai reklámtevékenység átláthatóságáról és célzott folytatásáról szóló új rendeletet miatt döntöttek így, ez ugyanis „jelentős új működési kihívásokat és jogi bizonytalanságokat” hoz a a hirdetők és a platformok számára is.

A technológiai óriás szerint az új szabályozás túlságosan tágan értelmezni a politikai hirdetések fogalmát – egyúttal aggodalmuknak adtak hangot azzal kapcsolatban, hogy az új rendelet technikai iránymutatását nem adják ki 2025 októbere előtt. Miközben akkor lép hatályba. A Google a fizetett politikai promóciókat sem fogja engedni.

Politico: Európai szinten is messze a Fidesz költ legtöbbet kampányra a közösségi médiában

A Facebook cégénél egy hónap alatt 250 millió forintot, a Google felületén 90 millió forintot sikerült eltapsolni.

A Google hirdetési és reklámtechnológiáit az elmúlt években több uniós kormány is vizsgálat alá vetette; 2019-ben például „visszaélésszerű” hirdetési gyakorlatok miatt nézett szembe bírsággal, amit végül elkerült – de tavaly trösztellenes vádak is érték a céget.

A politikai hirdetések kiszolgálásával még az új rendelet hatályba lépése előtt felhagy a Google, de hogy pontosan mikor, azt egyelőre nem közölték. A pontos időzítésről később adnak majd ki tájékoztatást.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!