Beszólt Elon Musknak a világ legnagyobb akkugyártója: „meg fog bukni a technológiája”

Az akkumulátorokat gyártó kínai CATL vezetője, Robin Zeng szerint Elon Musk sok mindenhez ért ugyan, de az akkumulátorokhoz egész biztosan nem.

  • HVG HVG
Beszólt Elon Musknak a világ legnagyobb akkugyártója: „meg fog bukni a technológiája”

Régóta keresik már a megoldást a mérnökök arra, hogy miként lehetne minél nagyobb hatótávolságot kipréselni az elektromos autókból. Ennek fényében folyamatosan kísérletezgetnek az akkumulátorokkal, az utóbbi időben pedig a 4680-as egységről lehetett azt hallani, hogy nagy reményeket kelt.

A 4680-as akkumulátorcella (neve a fizikai dimenzióira utal: 46 mm átmérő, 80 mm hossz) igazi erőssége, hogy cellánként ötször több energiát lehet képes eltárolni, mint a jelenlegi technológia. A Panasonic már el is készítette a sajátját, ami a tömegtermelés küszöbén áll, de a versenyről természetesen Elon Musk sem kíván lemaradni. Utóbbinak szólt most be a világ legnagyobb akkumulátorgyártójának vezetője.

Robin Zeng, a kínai CATL (Contemporary Amperex Technology) vezetője szerint Elon Musk rossz lóra tett, amikor a 4680-as akkumulátor sikerességére fogadott, mert a technológia meg fog bukni – így az annak kutatására szánt összeg is csak pénzégetés. A szakember a Reutersnek arról beszélt, hogy amikor Musk áprilisban Kínában járt, volt egy komoly vitájuk, aztán mutatott neki valamit Zeng, amitől Musk elhallgatott.

A CATL vezetője hozzátette: Musk egyszerűen nem tudja, hogyan kell akkumulátort készíteni.

Olyan akkumulátoron dolgoznak a Mercedesnél, amellyel 80 százalékkal nőhet villanyautóik hatótávja

A tervek arról szólnak, hogy két év múlva már utcai autókban is megjelenjen a technológia.

A Tesla 4680-as akkumulátort szerelt a Cybertruckba is, szeptemberben pedig arról szóltak a hírek, hogy már 100 millió darabot gyártott belőlük. A The Information legutóbbi jelentése szerint Musk az év végéig adott határidőt az akkumulátorokon dolgozó csapatnak a költségek és egyéb problémák kezelésére.

A CATL akkumulátorai ugyanakkor minden járművel kompatibilisek. A vállalat lítium-vas-foszfát akkumulátorokat (LFP) fejleszt, amelyek nem biztosítanak olyan nagy hatótávolságot, mint a Tesla járműveiben található hengeres egységek.

Zeng megjegyezte: bár szerinte Musk nem ért az akkumulátorokhoz, a hardverekhez, a szoftverekhez és általában véve a mechanikai dolgokhoz viszont igen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.