szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az AIDS elleni küzdelem világnapjához közeledve az Apple ismét megpróbálja felhívni a figyelmet súlyos betegségekre és járványokra, valamint a saját (pénzügyi) eszközeivel segíteni is próbálja a védekezést.

2002-ben hozták létre a Global Fundot, az AIDS, a malária és a tüdőbaj elleni küzdelem segítésére. Évente több mint 5 milliárd dollárt gyűjtenek össze és fektetnek be a halálos fertőző betegségek leküzdésére, valamint az egészségügyi rendszerek és a világjárványra való felkészültség megerősítésére több mint száz, a leginkább sújtott országban. Két évtizedes története során a szervezet becslések szerint 65 millió életet mentett meg, és több mint 65 milliárd dollárt osztott szét világszerte kritikus egészségügyi programokra. Nem sokkal az alapítás után az Apple is támogatni kezdte őket.

Támogatásuk egyik jól ismert eleme a (PRODUCT)RED-del (amelynek társalapítója Bono, a U2 énekese) való együttműködés, ezen belül pedig az Apple-termékek korlátozott példányszámú, piros színű modelljeinek kiadása. Az Apple az ezeken szerzett nyereségének akár a felét is a Global Fundnak adományozza, függetlenül attól, hogy mikor történt a vásárlás.

Apple

A piros színű termékek értékesítése mellett az AIDS világnapja (december 1.) körüli időszakban is gondol az Apple az alapra. Ez idén sincs másképp, és november 29. és december 8. között 5 dollárt adományoz valamennyi, az Apple Pay használatával az Apple.com webhelyen, az Apple Store alkalmazáson keresztül vagy az Apple Store-ban történő vásárlás után. Az idei adomány értéke akár 3 millió dollár lehet, ami a háromszorosa a tavalyi felső határának. A cég december elsején egyébként pirosra szokta cserélni az Apple Store logóit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!