Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

A tavaly, szintén Barcelonában bemutatott appmentes koncepciótelefon után az idei MWC technológiai kiállításon egy kézzelfoghatóbb megoldással állt elő a Magyar Telekomot is birtokló Deutsche Telekom. A Magenta AI a telekomos készülékeken fut majd, az operációs rendszerbe hegesztve segíti a felhasználókat különféle élethelyzetekben.

Egy okostelefon, melyen egyáltalán nincsenek alkalmazások, mégis mindent tudhat. Ezzel az ígérettel állt elő tavaly a Deutsche Telekom (DT), egy olyan mobil koncepcióját az újságírók elé tárva, melyen a mesterséges intelligencia (MI) tudása helyettesít lényegében mindent. A Barcelonában zajló MWC 2025 kiállításon egy lépéssel távolabb és egy lépéssel közelebb is került a készülék a megvalósításhoz.

Közelebb, hiszen az AI Phone néven emlegetett készülék tavaly még csak egyfajta „gondolatiság” volt valamiről, ami egyszer majd valamilyen formában testet ölthet. Most pedig Claudia Nemat, a Deutsche Telekom igazgatótanácsának tagja újságírók előtt már kézbe is fogott egy ilyesmi készüléket.

És távolabb, mert ez a bizonyos készülék mégsem egészen alkalmazásmentes, ugyanúgy vannak rajta appok, mint bármelyik okostelefonon. Az új bejelentésben a DT vezetőségének ikonikus tagja már csak azt emelte ki, hogy a mesterséges intelligenciás képességek külön app telepítése nélkül válnak a készülék részévé. Éppen úgy, mint ahogy a Samsung telefonjaira a Galaxy AI, az iPhone-okra pedig az Apple Intelligence beköltözött.

A felhasználókat persze nem ez fogja érdekelni, hanem az, hogy mire is lesz képes ez a bizonyos, Magenta AI néven emlegetett megoldás. A rendszer az amerikai Perplexity által fejlesztett mesterséges intelligenciára épül majd – melybe egyébként a bármilyen telefonnal rendelkező telekomosok március 23-áig még ingyenesen regisztrálhatnak a Pro verzióért –, és egyfajta digitális asszisztensként teljesít szolgálatot a készülékeken. Nemcsak kérdezni lehet majd tőle, például egy étteremről érdeklődni, hanem ha szimpatikus a vendéglő, akkor oda természetes nyelven megfogalmazott kérésre asztalt is foglal a Magenta AI, majd ha a felhasználó erre kéri, taxit is hív az indulás előtt. Ezeken túl persze e-mailt ír, egy hosszabb csatolt dokumentum lényegét öt mondatban összefoglalja, idegen nyelvű szöveget lefordít, felhívja „azt, aki múlt csütörtökön délelőtt keresett” s a többi. Azaz olyasmire lesz képes, mint az említett nagy telefongyártók hasonló jellegű MI-megoldásai.

Magenta AI
Deutsche Telekom

A sajtóbejelentés szerint az AI Phone jelzésű készülékeken megtalálhatók lesznek még a Google, az Eleven Labs és a Picsart MI-alapú rendszerei is. És ha ügyesen állítja össze a készterméket a Telekom, akkor a felhasználónak fogalma sem lesz – nem kell legyen –, hogy éppen melyik cég melyik szolgáltatását használja. Egyszerűen csak elmondja a Magenta AI-nak, hogy mit szeretne elérni, az pedig a háttérben „felveszi a kapcsolatot” a különféle alkalmazásokkal és rendszerekkel, és elintézi, ami szükséges a felhasználói kérdés megválaszolásához, akérés teljesítéséhez.

A DT bejelentése szerint a Magenta AI a Telekom saját márkás, T Phone néven ismerhető készülékein debütál, várhatóan még idén. Az egyelőre nem teljesen világos, hogy a más gyártói készülékeivel rendelkező ügyfelek mennyiben használhatják majd ki a Magenta AI lehetőségeit. Az elhangzottak alapján úgy tűnik, hogy ha nem is teljes egészében kapják majd meg a platform kényelmét, de egyes részeihez hozzáférhetnek majd.

A legnagyobb kérdés pedig talán az, miként fognak tudni (illetve mennyire akarnak majd) eligazodni az átlagfelhasználók tömegei az iparág egyre több szereplője – MI-fejlesztő cégek, okostelefon-gyártók, mobilszolgáltatók – által kínált mesterségesintelligenciás-alkalmazások, platformok és funkciók tengerén.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!