Jönnek a hirdetések a WhatsAppba

A WhatsApp bejelentette: mostantól kétféle reklámmal is találkozhatnak a felhasználók a platformon, a cégeknek pedig egy plusz bevételszerzési lehetőséget is indít a cég.

  • HVG HVG
Jönnek a hirdetések a WhatsAppba

Amikor a Meta – pontosabban akkor még Facebook – 2014-ben 19 milliárd dollárért megvásárolta a WhatsAppot, megígérte: nem lesznek benne hirdetések. Ehhez sokáig tartotta is magát a vállalat, 2023-ban azonban felröppent a hír, hogy talán mégis jön a változás ezen a téren. Ezt először cáfolta a cég, nem sokkal később azonban már ezzel ellentétes dolgokat közölt a vállalat.

A hirdetések bevezetésével kapcsolatban azóta sem lehetett túl sok információt megtudni, egészen mostanáig. A cég ugyanis bejelentette: jönnek a hirdetések a WhatsAppba.

A vállalat közlése szerint a WhatsApp többféle hirdetési módot jelenít majd meg a felhasználóknak, illetve többféle módot is biztosít a vállalkozások számára, hogy tovább tudjanak növekedni. A változásokat globálisan vezeti be a platform, vagyis minden felhasználó találkozhat majd a reklámokkal. Ebből első körben kettőt tervez bevezetni a cég.

Az egyik az úgynevezett Csatornahirdetések. A felhasználók a csatornák keresésekor találkozhatnak majd a reklámokkal a találati oldalon, ami a WhatsApp szerint segít a cégeknek abban, hogy új követőket vonzzanak be.

A hirdetések egy másik része az Állapot funkcióban jelenik majd meg. Itt lehetőségük lesz a vállalkozásoknak arra, hogy – az Insta-sztorikhoz hasonló módon – fizetett tartalmakat jelenítsenek meg a rendszerben. Ha egy felhasználó erre koppint, akkor üzenetet küldhet a hirdetőnek.

A WhatsApp emellett egy harmadik olyan eszközt is bevezet, amiből bevétele származhat. A jövőben a cégeknek lehetőségük lesz arra, hogy a követőiknek extra tartalmat kínáljanak valamilyen összegű előfizetés formájában. A WhatsApp ezért 10 százalékos jutalékot számít majd fel, a cég közlése szerint azonban a vállalkozás méretétől függően további költségek is felmerülhetnek.

WhatsApp

A cég állítja, továbbra sem jelennek meg hirdetések az emberek csevegéseinél és az üzenetekben, az a rész ugyanis továbbra is titkosított marad. Mindez azt is jelenti, hogy a Meta igyekszik megfelelni az olyan szigorú adatvédelmi törvényeknek, mint az Európai Unió GDPR-ja. Ennek eredményeként a WhatsApp más módot használ arra, hogy személyre szabja a hirdetéseket.

A cég közlése szerint a platform erre a felhasználó által beállított országot és nyelvet, valamint azt fogja felhasználni, hogy miként lép interakcióba más hirdetésekkel, és milyen csatornákat követ. Azok a felhasználók azonban, akik összekötik a WhatsApp-fiókjukat a Facebookkal vagy az Instagrammal, személyre szabottabb hirdetéseket láthatnak majd.

A frissítést már kiadta a WhatsApp, így csak idő kérdése, hogy mikor jelenik meg az. Az androidosok itt, az iPhone-t és iPadet használók pedig itt tudják megnézni, hogy érkezett-e már frissítés.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.