Ezért működik most rengeteg embernél furcsán a YouTube – itt a magyarázat, nem fog örülni neki

Úgy tűnik, direkt várakoztatja a reklámblokkolót használó embereket a YouTube. Így hirdetésekkel nem, sok várakozással azonban könnyen találkozhat a felhasználó.

  • HVG HVG
Ezért működik most rengeteg embernél furcsán a YouTube – itt a magyarázat, nem fog örülni neki

Évek óta küzd a reklámblokkoló-problémával a YouTube, a Google szinte minden eszközt bevet, hogy elvegye a felhasználók kedvét az ilyenek használatától a platformon. Egyelőre azonban nem sikerült kifőzniük a tökéletes receptet, így sokan még ma is vidáman használnak ilyen kiegészítőt, anyagi kárt okozva ezzel a tartalomgyártóknak és a platform tulajdonosának is. Persze, a Google boszorkánykonyhájában van még pár fűszer, amivel kellemetlenebbé tehetik a jogszerűtlen módon reklámmentessé tett tartalomfogyasztást.

Ez pedig nem más, mint az oldal működésének lassítása a reklámblokkolót használóknál. Erről a beépített blokkolót tartalmazó Brave böngésző egyik felhasználója írt a program támogatási fórumán. Szavai szerint, bár a reklámblokkolás működik, de egy-két hirdetés időtartamáig csak fekete képernyőt lát. A bal alsó sarokban meg is jelenik egy „Megszakításokat tapasztalsz? Magyarázat” felirat, melyre kattintva az alábbi oldalon találja magát a felhasználó.

Itt az egyik lehetséges probléma a következő: Ellenőrizd, hogy a hirdetéseket letiltó böngészőbővítmények nem befolyásolják-e a videólejátszást” – tehát a Google maga is elismeri, hogy a lejátszást érintő problémát okozhatja reklámblokkoló használata. Más beszámolók szerint – részletezi a PCWorld – a YouTube három videó megtekintését teszi csak lehetővé ilyen bővítmény használata mellett, utána, ha nem kapcsolják ki azt, vagy fizetnek elő a prémiumra, nem lehet tovább használni a YouTube-ot.

Ezt szabadítja a felhasználókra a YouTube

A legnagyobb videómegosztó tavaly év végén változtatta meg a tartalmak moderálásával kapcsolatos szabályzatát. A cég a szólásszabadság védelmére hivatkozik. Az eredmény finoman szólva vegyes.

Az AdGuard nevű reklámblokkolót fejlesztő a dolgot „klasszikus macska-egér-játéknak” nevezte, mivel a felhasználók is rendszeresen előállnak valamilyen ötletes módszerrel, reagálva a Google legújabb kampányára. Most úgy tűnik, a Google van előnyben.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.