A Microsoft – túlzás nélkül – mindent elkövet azért, hogy a felhasználók a Bing keresőt, valamint az Edge böngészőt válasszák a Google és a Chrome ellenében.
Az egyik módszer az volt, amivel azt próbálta megakadályozni a Microsoft, hogy a felhasználók csupán a Chrome böngésző letöltésére használják az Edge-et – ezt egy ideje már csinálták, és erősen vitatható volt. Ez ugyanis abból állt, hogy a Chrome letöltőoldalára beszúrtak egy Edge-hirdetést. Ez a gyakorlatban úgy jelent meg a felhasználóknál, mintha maga a Google ajánlaná a Microsoft böngészőjét, miközben ez – természetesen – nincs így. Az üzenet arról próbálta meggyőzni az embereket, hogy maradjanak az Edge használatánál.
Hasonló dolog történt akkor is, amikor a Bingben az emberek rákerestek a Chrome-ra: a Microsoft egy hatalmas üzenetben taglalta a felhasználóknak a kereső tetején, hogy miért kéne maradniuk az Edge-nél.
A fentieket a Microsoft változó intenzitással, de már úgy két éve csinálta, most azonban minden ilyesmi kámforrá vált – figyelt fel rá a Neowin. A portál tapasztalatai szerint azonban csak ott tűntek el a felhívások, ahol hatályban van az uniós digitális piacokról szóló törvény (Digital Markets Act, DMA), tehát az EU-s direktívákkal nem szeretne szembemenni a Microsoft.
A DMA ugyanis megköveteli például egyes operációsrendszer-gyártóktól, hogy az eszköz beállítása után, a beépített böngésző első megnyitásakor kérdezzék meg a felhasználókat, melyik böngészőt szeretnék használni. Tehát, ha ön először nyitja meg az új windowsos gépén az Edge-et, az előbb fel fogja kínálni telepítésre a legtöbb, kisebb-nagyobb böngészőopciót.
A Microsoft lépése ettől függetlenül örvendetes. Nem az volt a probléma, hogy a cég igyekszik a saját termékei felé terelni a felhasználókat, hanem az, ahogyan tette ezt – könnyen megeshet, hogy ezzel csak kivívták a felhasználók ellenszenvét, miközben az adott termék – például az Edge – nem rossz. Ha azonban lépten-nyomon tukmálják valakire, megeshet, hogy már csak azért sem fogja használni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.