A „játékfelhő” (eredetiben „cloud gaming”) nem egy létező kifejezés, most bátorkodtam kitalálni. Addig megfelelő lesz, amíg nyelvújítóink vagy maga a közbeszéd nem talál ki valami megfelelőt az Onlive és hasonló rendszerek rövid leírására. A dolog lényege: a játékok streaming technológiával érkeznek a szerverekről. Ha elég nagyfelbontású a monitorunk és van hozzá elég széles sáv, akkor bármilyen gépen játszhatunk: nem kell memória, videkórtya, tuning, vízhűtés és semmi egyéb a szokásos gamer-geek kollekcióból. És persze főleg nem kell hardverre költenünk. (Onlive bemutatónk itt olvasható).
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/b8c902f2-1b47-41de-9fb5-112441e9494d.jpg)
A játékfelhők terjedése (ne áltassuk magunkat, pár év és felhőből fogunk játszani, a videókártyáknak és erős játék-PC-knek leáldozott) nem is annyira a felhasználók számára érdekes: részünkről csak jó, olcsóbban kapjuk ugyanazt az élményt amit eddig, ha van hozzá netünk. A videókártya gyártóknak azonban komoly fejfájást okozhat: ők ugyanis pontosan abból élnek, hogy az újabbnál újabb játékoknak egyre nagyobb, drágább videó-vezérlőre van szüksége (amit a játékosok megvesznek.) Ha ez a vásárlóerő kiesik, akkor az nVidia az ATI és a többiek kis túlzással lehúzhatják a redőnyt. Jól tudja ezt az nVidia is, valószínűleg ezért jelentették be, hogy nemsokára indul saját, „játékfelhő” (nem olyan rossz honosítás ez, kezdem megszokni) szolgáltatásuk. Lényegét tekintve ugyanaz, mint az Onlive vagy a Gaikai, csak éppen saját. A felhő neve Geforce GRID lesz. Indulási időpontról egyelőre nincs információ.