Rick Marini, a BranchOut vezére egészséges adag önbizalommal rendelkezik. De mi is az a BranchOut? A LinkedIn babérjaira törő startup vállalkozás nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a nagy előd, a LinkedIn üzleti online-közösségi hálózat legyőzése. Rick Marini és csapata ehhez befektetőket is talált: eddig 49 millió dollárt kalapozott össze, ebből, a legutóbbi tőkeinjekció 25 millió dollárra rúgott.
Marini szerint a LinkedIn, bár remek szolgáltatás, nem érte el az a hatásfokot, amire egy üzleti jellegű szocális háló képes lenne. A Business Insider-nek adott legutóbbi interjújában megjegyezte: a professzionális kapcsolati hálónak csak 10 százaléka található a LinkedIn-en, a maradék 90% maradt a Facebook keretein belül, holott a Facebook valójában nem erre való. Rick a maradék 90% üzleti felhasználót próbálja átcsábítani saját szolgáltatásába. A BranchOut, a LinkedIn-el ellentétben nem külön webes szolgáltatás, hanem egy Facebook applikáció – egyelőre jól teljesítenek, indulásuk óta huszonötmillió regisztrált felhasználót szedtek össze (a LinkedIn összesen 150 millióval rendelkezik) .