Hangos a számítástechnikai sajtó a nagy Facebook-akvizíciótól (Instagram-felvásárlás), s gondolhatjuk, nem akármilyen programról van szó, ha szemet vetett rá a legnagyobb közösségi oldal.
Az Instagramnak mintegy harmincmillió felhasználója van, pedig a cég csupán egy tucatnyi alkalmazottal dolgozik. Két év alatt egymilliárd dolláros aranybányává fejlesztették – de miről is van szó?
Az Instagram egy olyan megoldás, ami mobiltelefonokon teszi lehetővé, hogy analógnak látszó képeket készítsenek a felhasználók. Olyan képeket, mint amelyekből a Kodak egykor birodalmat épített, de mára nem tudott nyereséges vállalkozás maradni.
A platformon 12 munkatárs dolgozott, és alig két év alatt több tízmillió regisztrált felhasználó kapcsolódott a rendszerhez. Ráadásul amióta Androidra is elérhetővé vált az ingyenes fotómegosztó program, az iPhone-tulajdonosok mellett újabb több milliós tábor tölti le az alkalmazást.
A hvg.hu utána járt annak, mi is az Instagram titka, mi az, ami ilyen hihetetlenül vonzóvá teszi a felhasználók szemében.