szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A mai napon rendezik meg először hazánkban az internetes vásárlás napját.

A mai napon rendezik meg először hazánkban az internetes vásárlás napját. A DotcommerceDay és a most induló mozgalom célja, hogy megismertesse az internetezőkkel az online vásárlás előnyeit, ezzel segítve az internetes kereskedelem és a tudatos vásárlás fejlődését. A DotcommerceDay keretében a több száz online értékesítő kínálatában szinte minden lehetséges termék vagy szolgáltatás megjelenik, ami csak kapható az interneten, például könyv, CD, kozmetikai és illatszerek, műszaki cikkek, aukciós tárgyak, kuponok, élelmiszer, bútor, repülőjegy, internet-előfizetés.

Az internetes kereskedelem hazánkban is növekvő tendenciát mutat, az elmúlt egy esztendőben az interneten vásárlók száma több mint 1,2 millió fő volt a GKIeNet adatai szerint, és körülbelül ugyanennyien tervezik a kipróbálását a 14 évnél idősebb internetező lakosság körében. Az online áruházak forgalma idén elérheti a 160 milliárd forintot, ami több mint 15%-os növekedés az előző évi 137 milliárd forinthoz képest.

A Praktiker elsőként csatlakozott a barkácsáruházak közül egy átfogó, 10 százalékos akcióval a november a mai DotcommerceDay-hez azzal a szándékkal, hogy a kezdetektől fogva részese legyen annak a mozgalomnak, amely a hazai internetezőkkel szeretné megismertetni az online vásárlás előnyeit és lehetőségeit. A Praktiker 2009 tavaszán indította el internetes áruházát, amely online fizetési lehetőséggel és házhoz szállítással vált teljessé. A webshopban jelenleg csaknem 40 ezer árucikk érhető el, termékkategóriákra lebontva. Az elmúlt két és fél évben csaknem 50 ezer vásárlási tranzakció történt, a Praktiker online bevételei immár megközelítik a teljes évi árbevétel 1 százalékát. A Praktikertől leginkább bútorokat, ajtókat, konyhafelszerelést, elektromos gépeket és kerti motoros gépeket vásárolnak online a fogyasztók, akik döntően az utánvétes fizetési lehetőséggel élnek.

Mivel a piackutatási adatok szerint az egyedi vásárlások értéke egy átlagos internetes vásárlás esetén magasabb, mint személyes vásárlásnál és nagy többségük utánvétellel történik, ezért a Praktiker webshopjának fejlesztése is abba az irányba mutat, hogyan lehet az online vásárlói kosarat egyedi akciókkal, további információkkal és kiegészítő termékekkel megnövelni.

A DotcommerceDay egy napig, viszont a Praktiker ehhez kapcsolódó vásárlási akciója egy hétig tart, november 24. és december 1. között zajlik.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!