szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A bórkóstolón isteninek talált bort megvesszük, otthon kibontjuk, majd meglepődve tapasztaljuk, hogy nem teljesen...

A bórkóstolón isteninek talált bort megvesszük, otthon kibontjuk, majd meglepődve tapasztaljuk, hogy nem teljesen olyan az íze. Talán titokban kicserélte a borkóstolót tartó cég az üveget vagy a címkét? Nem valószínű… Talán a hazaúton megváltoztak ízlelőbimbóink vagy csak szomjasabbak voltunk a kóstolón és jobban esett a korty? Ez sem valószínű.

Sokkal inkább az lehet a dolog hátterében, hogy a borkóstolón más zene szólt, mint otthon… Hihetetlennek hangzik ugye? Pedig a skóciai Herriott-Watt egyetem kutatója Adrian North vizsgálatai szerint a zene és az ízlelés kölcsönhatással vannak egymásra. Tom Jones például kifejezetten jót tesz a borok ízlelgetéséhez. A professzor 250 önként jelentkező diákon (valószínűleg nem kellett sokat győzködni őket a kísérlethez) tesztelte a teóriát, mindegyikük kapott egy iPodot, valamint egy üveget a „Montes Alpha 2006 Chilean Cabernet” igen hosszú nevű és igen drága (kb. harminc dollár egy üveggel) borból. Röviden (és mókásan) tehát leszűkíthetjük oda az eredményt, hogy az iPad befolyásolja a borozást… Minket azonban mégis az érdekel, hogy ki finanszírozta a 250 üveg harmincdolláros bort, és hozzá a 250 iPod-ot? És még azt mondják, hogy a skótok nem költekeznek…

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!