Az egyik Apple üzlet dolgozója néhány negatív kommentet írt egyik barátjának üzenőfalára, az Apple üzleteivel kapcsolatban. Eben semmi meglepő nincs: a világon minden alkalmazott tudna egy-két negatív, vagy javítanivaló dolgot mondani munkahelyével kapcsolatban, még akkor is, ha az a munkahely olyan „király” mint az Apple, vagy akár a Google.

Jóval érdekesebb azonban a cég reakciója: a szóban forgó bolt vezetője, miután figyelmébe ajánlották a kommenteket, rögtön megvált az alkalmazottól. Az indoklás: a cégnek határozott szabályai vannak az internetes kommunikációval kapcsolatban… Ez még rendben is lenne, az ember ne piszkítson oda, ahol eszik, az Apple boltos eladó azonban szabadidejében, mint magánember írta a negatív kommenteket. Az Apple azonban nem irgalmaz, szerintük nincs olyan, hogy „magánemberként” ír üzenet, és „dolgozóként” írt üzenet, csak Facebook üzenet van. Mondjuk ez a Facebook szerint is így van – lehet, az lenne a megoldás, ha a Facebookon lenne egy kis kapcsoló vagy zászlócska, hogy miközben egy kommentet írok, vajon éppen dolgozom, vagy magánemberként véleményezek? A részletes történet ebben a PDF-ben olvasható.