Igazán kellemes lesz, amikor május 1-jén és az azt megelőző három napon nem kell dolgoznunk, azonban azért a bizonyos április 30-ért fizetni kell, mégpedig azzal, hogy holnap munkanap lesz. Azonban nem akármilyen munkanap! Magyarországon ugyanis az első alkalommal rendezik meg április 21-én a Dolgozz Otthonról Napot.
A Telenor és a Microsoft kezdeményezésének a célja, hogy a lehető legtöbb hazai – elsősorban szellemi munkát adó – munkáltató tegye lehetővé az otthoni munkavégzést minél több munkatársa számára ezen a napon, valamint a hazai vállalatok körében is ismertté váljon a rugalmas munkavégzés kultúrája.
Mind a munkavállaló, mind a munkáltató számára számos előnnyel járhat, ha a munkatársak egy-egy alkalommal otthonról dolgoznak. Az így megtakarított, a munkába járásra szánt idő a magánéletre, a családra vagy a hobbira is fordítható. A szabadabb időbeosztással tetszés szerint ütemezhetők a feladatatok, de nem okoz problémát a napközben érkező szerelő vagy egy csomag fogadása sem. Ráadásul a nyugodt otthoni körülmények között végzett munka gyakran hatékonyabb lehet, és növelheti a dolgozó és cége közötti bizalmat, erősítheti a munkavállalói lojalitást is.
A rugalmas munkavégzés környezetvédelmi szempontjai sem elhanyagolhatóak: egy-egy otthon töltött munkanappal megspórolható az utazás költsége és csökkenthető a károsanyag-kibocsátás is. Ennek különösen nagy jelentősége lehet például egy szmogriadó esetén. Ha ilyenkor több vállalat lehetővé teszi, hogy kollégáik otthonról dolgozzanak, azzal a kritikus napon jelentősen csökkenthető az utazásukkal járó környezetterhelés.
A Dolgozz Otthonról Nap magyarországi kezdeményezői a Telenor és a Microsoft, két olyan vállalat, ahol bevett gyakorlat, hogy heti egy-egy munkanapon az alkalmazottak otthonról végzik munkájukat, és megspórolják az idő- és energiaigényes utazást. A szervezők célja, hogy felhívják a szellemi alkalmazottak és munkaadóik figyelmét a gyakorlat előnyeire.
Az első Dolgozz Otthonról Napra a szervezők weboldalt is készítettek, amelyen az érdeklődők tájékozódhatnak a kezdeményezés céljairól, a „home office” kultúráról. Az oldalon a vállalatoknak és HR-vezetőiknek van lehetőségük csatlakozni a naphoz, a munkavállalók pedig a Facebookon követhetik a kezdeményezést.