szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A játékipar réges-régen megelőzte a filmipart bevétel, sőt népszerűség tekintetében is.

A játékipar réges-régen megelőzte a filmipart bevétel, sőt népszerűség tekintetében is. Az NPD Group 2011 júliustól-szeptemberig vizsgálta az iparágban a vásárlók költését. Az eredmény még a várakozásokat is alaposan felülmúlta: az amerikai vásárlók 4,2 milliárd dollárt költöttek játékokra a harmadik negyedévben – többet, mint amennyit mozijegyekre filmekre és zenére összesen.

Dead Island - hárommillió példány néhány hónap alat

Ezzel együtt a hagyományos, „dobozos” játékok forgalmában visszaesés tapasztalható, ezek forgalma 1,3 milliárd dollár volt (11%-os visszaesés a tavalyi év ezen időszakához képest.) A digitális forgalmazás azonban, köszönhetően pl. a Live!-nak, a PSN hálózatának vagy a Steamnek, tovább növekedett, 2011 harmadik negyedévében 1,64 milliárd dolláros forgalmat generált csak az USA-ban. A teljes jelentés, ami már nem csak az USA adatait tartalmazza majd, jövő év márciusában készül el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!