szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Nem szívesen dolgoznék most az Electronic Arts PR részlegén – már több mint egy éve zajlik a „kármentés” (PR-szlengben...

Nem szívesen dolgoznék most az Electronic Arts PR részlegén – már több mint egy éve zajlik a „kármentés” (PR-szlengben „damage control”). A rajongók először a Dragon Age 2 miatt szedték darabokra a céget, majd a EA saját online terjesztési platformja és „ellenőrző” szoftvere, az Origin verte ki a biztosítékot a netezőknél. Majd megjelent a Mass Effect 3, amihez már a megjelenés napján kiadtak egy tíz dolláros kiegészítőt: amit nem kellett fejleszteni, mivel benne volt az eleve sem olcsó (60 dollár) játékban, csak éppen gondosan „elrejtették”; persze a tíz dollár leszurkolása után elérhető lesz. Ha ez nem lenne elég, a legtöbb Mass Effect rajongó konkrétan bojkottálja az trilógia befejező részét (főleg annak befejezése miatt).

A háborgó rajongókra azóta felfigyelt a Forbes,  foglalkozott a dologgal a CNN és úgy általában a nemzetközi sajtó… (A Forbes különösen fájó pont, mivel ez nem játékmagazin hanem üzleti, ergó az EA részvényesei biztosan olvassák)…Mire az EA egyik prominense közölte az elégedetlenkedő rajongókkal, hogy nekik nem az a dolguk, hogy (idézet) „olyan játékot készítsünk, ami neked tetszik…”  A netezők erre közölték, hogy nekik meg nem az a dolguk, hogy fizessenek érte, sőt van aki a fogyasztóvédelemhez fordult… A damage control javában zajlik: először az SWTOR ingyenes akciójával próbálták elterelni a figyelmet a nagyágyúk (kevés sikerrel), majd egy „N7 rendezvénnyel” operáltak, a következő lépés valószínáleg pár új játék bejelentése lesz. Kérdés, hogy ez elég-e: az Amazon máris leárazta az ME3-at (nem is beszélve a rengeteg negatív értékelésről), a Metacritic-en pedig hemzsegnek a negatív szavazatok és pontozás.

Most akkor 9 pont vagy 4 pont? A szaksajtó szerint jó, a vásárlók szerint rossz...

Tovább erősíti a botrányt egy szembeötlő ellentmondás: a szaksajtó a (IGN, Gamespot,stb.) az egekbe magasztalta a játékot. Miközben valójában mindenki elégedetlen vele. A rajongók tehát utálják, az EA által hirdetési bevétellel ellátott magazinok viszont istenítik… Hogy is van ez? Szerintünk a Mass Effect 3 egyáltalán nem lett rossz, a rajongók „balhéja” talán kicsi túlzás, viszont nekik is igazat lehet adni: hiszen most tulajdonképpen arról megy a vita, hogy kinek is készít játékokat az EA (Bioware)? Maguknak és a szaksajtónak, vagy a vásárlóknak és rajongóknak?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!