A Pandora a világ legnépszerűbb internetes rádiója (a last.fm mellett). Óriási rajongótábora ellenére mégsem igazán tud bevételt realizálni, alapos fejfájást okozva ezzel Tim Westergrennek és a többi alapítónak (és persze a részvényeseknek). A Pandora egy évvel ezelőtt kezdte el forgalmazni részvényeit a Wall Streeten (már akkor is erős kritikákkal illették a lépés miatt), az utóbbi hetekre azonban úgy tűnik végleg eltűnt a befektetői bizalom, és a Pandora az ún. „red” besorolást kapta a tőzsdén, ami bizony nem jó jel…
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/9265456b-9eda-4112-b23f-7ebebce77e3e.jpg)
Volt nap, hogy a részvények ára 24 százalékpontot csökkent. A gond gyökere az online rádió üzleti modelljében keresendő: a Pandora rajongói pillanatnyilag két megoldás között választhatnak. Az ingyenes regisztráció havi 40 óra zenehallgatást tesz lehetővé, némi reklámmal fűszerezve. A másik megoldás a „Pandora One” nevű előfizetéses rendszer, itt negyedévente 36 dollár fejében reklámok nélkül, korlátlan zene hallgatható. A Pandora hatalmas rajongótáborából azonban szinte mindenki az ingyenes megoldást választja, a reklámbevételek pedig nem elegendőek a tőzsde és a befektetők számára (a cég tavaly a tervnél 83 millió dollárral kevesebb bevételt realizált). A befektetők általános véleménye, hogy „a Pandora remek és csodás szolgáltatás, de nagyon rossz befektetés”.