szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A versenyképesség kiemelt eszköze az információk gyors elérése, az új információk gyors ellenőrzése és továbbítása.

A versenyképesség kiemelt eszköze az információk gyors elérése, az új információk gyors ellenőrzése és továbbítása. Az okostelefonokkal mindez megvalósítható, a magyar vállalkozások nagy része mégsem használja ki ezt a lehetőséget.

Az idén 15 országban vizsgálta az okostelefonok használatára vonatkozó trendeket a 15 évnél idősebbek körében Közép- és Kelet-Európában, illetve Közép-Ázsiában a GfK piackutató cég. A vizsgálat megmutatta, hogy az okostelefon-vásárlási kedv Ukrajnában és Magyarországon a legvisszafogottabb. A gazdasági válságon túl egyik oka lehet ennek, hogy hazánkban a vállalatok többsége még nem ismerte fel az ezekben az eszközökben rejlő üzleti lehetőségeket. Például az Android-alapú okostelefonok vállalatirányítási, valamint ügyfélkapcsolat menedzsment feladatokra való használatával közvetlenebb kapcsolatokat építhetnének ki a vevőikkel, hatékonyabban irányíthatnák a vállalati folyamatokat, támogatgathatnák a távmunkát, csökkenthetnék az utazásra fordított időt és költségeket.

A BellResearch kutatócég által évente kiadott Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb adatai szerint az üzleti szereplők körében az okostelefonok kínálta funkciók közül az elektronikus levelezés és a mobilképernyőn történő netezés a leginkább elterjedt – melyek már az üzleti célú felhasználás első kezdeményei –, de a kifejezetten vállalati jellegű felhasználás jelenleg még kevés helyen van fókuszban. Hazánkban még az okostelefonokkal rendelkező vállalatoknál is ritka azok üzleti célú használata. Ezek a beszerzések ma inkább presztízs alapúak, illetve a vezetők motiválását szolgálják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!