szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A személyes adatok gyakran – és sokszor akaratlanul – kiszivárognak, ha egy weboldalon a felhasználói név része az...

A személyes adatok gyakran – és sokszor akaratlanul – kiszivárognak, ha egy weboldalon a felhasználói név része az URL-nek vagy bejelentkezés után megjelenő oldalcímnek. Ha harmadik fél beágyazza az URL-t, ebből könnyen visszafejthető a felhasználó neve, azonosítója, vagy más adatok a rá hivatkozó oldalak alapján. Minderre egy olyan kísérlet során derült fény, amelyben vezető weboldalakat teszteltek – adta hírül a hvg.hu.

A kísérlet során fiktív profilokat hoztak létre, módosították a felhasználói beállításokat, majd megvizsgálták a hivatkozásokat. Azt keresték, milyen személyes adatokat publikálnak a rendszerek. Eredményeik szerint a felhasználónév vagy a felhasználói azonosító a vizsgált honlapok 59 százalékánál kiszivároghat, ez 109 honlapot jelent a 185-ből. Ezek az adatok azután átkerültek több platformra is – leggyakrabban a ComScore, a Google Analytics, a Quantcast, a Google DoubleClick hirdetési platform és Facebook vette át az adatokat. Hogy milyen további következtetésekre jutottak még a kutatás eredményeit boncolgatva, kiderül a hvg.hu idézett cikkéből.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!