szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A mély recesszióban megcsappan a hirdetési tevékenység, ennek, valamint a technológiai változásoknak a következtében a sajtó munkatársainak tömegei válhatnak munkanélkülivé. Spanyolországi felmérés szerint a sajtó ottani munkásainak ötöde, mintegy 5 ezer ember veszítheti el állását az idén és jövőre az ibériai országban.

A hirdetések csökkenése – az idén ennek aránya Spanyolországban 30 százalék körüli – a jelek szerint a hirdetésekből élő ingyenes lapokat sújtja elsősorban: a Metro című lap helyi szerkesztőségét bezárták, más lapoknál is napirenden a létszámcsökkentés.

Tavaly nyár óta már mintegy 1600 spanyol újságíró vesztette el állását, s az 5 ezres veszteség valószínű, ha nem kerül sor lépésekre a sajtómunkahelyek megőrzése érdekében. A hét végén Madridban százával követelték a sajtó dolgozói a szükséges lépéseket, elsősorban munkaszerződéseket, a kormányzati szervek jobb ellenőrző munkáját ezen szakma felett, mert szövetségük elnöke szerint egy foglalkozás lassú kihalásának veszélye leselkedik rájuk.

Szerintük a hirdetések fellendítését célzó beruházásokra van szükség a sajtóban. Spanyolországban a nyomtatott sajtó a bevételeinek körülbelül 60 százalékát hirdetésekből fedezi, 2008-ig ezen hirdetésekből jelentős mennyiséggel jelentkezett a fellendülésben lévő ingatlanszektor, amely azóta szinte összeomlott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!