A lezuhant repülő katasztrófájának pontos oka nem ismert, de a vizsgálatok jelenleg arra irányulnak, hogy megállapítsák: vajon a gép külső műszerei, köztük a sebességmérő szondák eljegesedtek-e. Elképzelhető, hogy a számítógépes rendszer ezért diktált túl gyors vagy túl lassú tempót a repülőnek, s ez vezetett a végzetes hibához.
Az SNPL tájékoztatása szerint az Air France vezetősége hétfőn este közölte a pilóták szakszervezeteivel, hogy néhány napon belül valamennyi sebességmérő szondát lecserélnek az A330-as és A340-es repülőgépeken, a régi típusú szondával felszerelt gépek pedig nem szállhatnak fel. A bejelentést megelőzően a légitársaság egyik másik szakszervezete, az Alter ugyanis felszólította a pilótákat és a személyzetet: tagadják meg a munkát az olyan A330-asok és A340-esek fedélzetén, amelyeken a háromból legalább két szondát nem cseréltek ki.
A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) pénteken hozta nyilvánosságra, hogy az Airbusról küldött automatikus üzenetek elemzésekor eltérést talált a különböző műszerek által mért sebességek között, azaz a gép egymástól eltérő információkat kapott a sebességmérőktől, miközben hatalmas viharba került. A BEA az is közölte: a fedélzeti sebességmérőt nem cserélték le, szemben a gyártó cég ajánlásával, de ebből még korai volna arra következtetni, hogy ez szerepet játszhatott a szerencsétlenségben. Az Air France másnap jelezte, hogy április 27-én, azaz még az AF 447-es katasztrófája előtt megkezdte a sebességmérők lecserélését, de a folyamatot a tragédia miatt felgyorsítja.
Már egy tavaly novemberi belső Air France jelentés megállapította, hogy "több jelentős incidens" történt az A330 és A340 típusok fedélzetén a sebességmérők hibájából. A pilóták szakszervezetei szerint azóta nem történtek megfelelő intézkedések a probléma megismétlődésének elkerülése végett. Az Alter szakszervezet elsősorban azt kifogásolja, hogy a probléma ismeretében is engedélyezte az Air France a régi típusú sebességmérőkkel felszerelt Airbusok repülését. A szondák teljes körű lecserélését eredetileg csak a következő hetekben tervezte a légitársaság.
Az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata május 31-én zuhant az Atlanti-óceánba, fedélzetén 228 emberrel. A szerencsétlenül járt gép fedélzetén négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utas is volt. A zuhanást senki nem élte túl.
Az Air France lecseréli az Airbusok sebességmérőit
A Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járat szerencsétlensége miatt az Air France valamennyi tengerentúlra közlekedő Airbus A330-as és A340-es repülőgépén lecseréli a külső sebességmérő szondákat - közölte kedden a francia légitársaság többségi szakszervezete, az SNPL.

„Már a levelibékára is leszavaznának az emberek, ha az kellene a Fidesz leváltásához” – ilyen volt Magyar Péter országjárásának első napja
Rekordméretűre duzzasztaná Brüsszel az uniós költségvetést, de jogállamiság nélkül nem adna EU-pénzt – bemutatták a hétéves tervet
Példátlan döntésre készülhet Trump: elmozdítaná a Fed elnökét
Zelenszkij személyes felügyelete alatt vizsgálják ki az ukránok Sebestyén József halálának körülményeit
Önazonossági törvény: megvan az első település, amely rendeletet hozott
Videón a hatalmas tűz, lángba borult a Tomorrowland fesztivál nagyszínpada
Karácsony Gergely: Nemsokára Anonymus Antal is jelentkezik majd egy összevágott hangfelvétellel
Végleg hazarendelték a budapesti lengyel nagykövetet
Pottyondy Edina: Hszi Csin-ping börtönbe veti az oligarcháit, Putyin kihajítja őket egy ablakon, Magyarországon meg elkezdték fapadosra kényszeríteni őket
Papp Réka Kinga: Orbán mérhetetlenül gyáva
Exkluzív Reuters-jelentés: Putyint nem érdekli Trump, újabb részeket akar kihasítani Ukrajnából
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.