szerző:
hvg.hu

Kína legnagyobb hírügynöksége, a Hszinhua bejelentette, hogy január 1-jével ázsiai és európai országokat lefedő televíziós hírcsatornát indít, s a China Xinhua News Network Corp. (CNC) kínai nyelven meg is kezdte napi 24 órás sugárzását.

Ezzel egy időben egy pénzügyi, üzleti csatorna is működni kezd, de a CNC indulásának ünnepélyes bejelentésekor a Hszinhua miniszteri szintű elnöke, Li Cong-jün (Li Congjun) egyelőre nem közölte, hogy a műholdas adás pontosan mely országokban lesz fogható. Híradások ugyanakkor az első körben Délkelet-Ázsiát említik. A CNC angol nyelvű hírcsatornáját júliustól kívánja megindítani, míg a francia, spanyol, portugál, arab és orosz nyelvű adást későbbre tervezi. A Hszinhua multimédia-szolgáltatásának kiterjesztésével folyamatosan lehetővé válik egy televíziós hálózat létrehozása is - mondta Li, hozzátéve, hogy a legkülönbözőbb szolgáltató és médiacsatornák felhasználásával dolgoznak a hazai és a nemzetközi szolgáltatás bővítésén. Köztük a külföldi televíziós állomásokat is be kívánják vonni, továbbá az internetet, a mobil telefont és a köztéri LED képernyős megjelenítést.
   
A kezdeményezés a kínai kormány szándéka szerint a "kínai hangot" közvetítené a nemzetközi média világába, aminek azért érzik nagy szükségét, mert a kínai vezetés meggyőződése, hogy a külföldi média által Kínáról formált kép egyoldalú és többnyire negatív, ami ellensúlyozásra szorul. Az állami média hatókörének bővítésére lapforrások szerint 45 milliárd jüant (6,6 milliárd dollár) szánnak. Li Cong-jün, elhárította azt a felvetést, hogy egy "kínai CNN"-en dolgoznak, s azt mondta, hogy 2015-re szeretnének világszínvonalú hírforrássá válni. "A külföldi közönségnek nemzetközi híreket fogunk adni kínai megvilágításban és hazai beszámolókat nemzetközi megközelítésben. Bízunk abban, hogy erőfeszítéseink révén egy kínai sajátosságokkal rendelkező hiteles és befolyásos nemzetközi hírcsatornát tudunk létrehozni" - idézi Lit a South China Morning Post című hongkongi lap.
   
Az elmúlt időszakban határozott jelei mutatkoznak annak, hogy Kína terjeszkedni kíván a nemzetközi médiapiacon. A kínai központi televízió (CCTV) az elmúlt kevesebb mint öt évben három idegen nyelvű csatornát indított, továbbá egy kínai nyelvűt a külföldön élő kínaiak számára. Júliustól napi 24 órás adással működik arab nyelvű csatornája 22 arab országot, mintegy 300 millió nézőt elérve. Megfigyelők szerint Kína döntését elősegítette az orosz állami Russia Today és a katari al-Dzsazíra nemzetközi csatornák meggyőzően eredményes működése is.

 

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Molnár Zsolt lett az MSZP új pártigazgatója

Molnár Zsolt lett az MSZP új pártigazgatója

Jóváhagyták Christine Lagarde-ot az Európai Központi Bank élén

Jóváhagyták Christine Lagarde-ot az Európai Központi Bank élén

Észak-Koreából elkezdték erőből támadni a számítógépeket

Észak-Koreából elkezdték erőből támadni a számítógépeket

A tudósok üzenik: ne döntsön, amikor éhes

A tudósok üzenik: ne döntsön, amikor éhes

Marabu FékNyúz: Ez ki van zárva!

Marabu FékNyúz: Ez ki van zárva!

Babos párosban is kiesett Moszkvában

Babos párosban is kiesett Moszkvában