szerző:
hvg.hu

Göteborg 2013-tól Svédországban másodikként bevezeti a belvárosi behajtási díjat. Stockholmhoz hasonlóan minden egyes gépjárműnek hétköznap 6:30 és 18:29 között díjat kell fizetnie a belvárosi körzet behajtási pontjainál.

A város vezetése a magángépjárművek forgalmának 15 százalékos csökkenését vár a díjfizetés bevezetésétől. Mivel formálisan a díj bevezetése államilag kivetett adónak számít, ezért még a svéd Parlamentnek el kell fogadnia a göteborgi városvezetés határozatát. 

Stockholm 2007-ben népszavazást és egy 7 hónapos kísérleti fázist követően vezette be a kezdetben hevesen vitatott dugódíjnak nevezett behajtási díjat. Hasonló megoldáson, behajtási díj bevezetést készíti elő egyebek között Koppenhága és Helsinki vezetése is.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Újra telefonál a hírhedt kutatócég, keresik a Fidesz-vereség okát

Újra telefonál a hírhedt kutatócég, keresik a Fidesz-vereség okát

A Brexiten múlik, hogy lesz-e Orbán-beszéd október 23-án

A Brexiten múlik, hogy lesz-e Orbán-beszéd október 23-án

Csúszik Észak-Macedónia és Albánia EU-csatlakozása

Csúszik Észak-Macedónia és Albánia EU-csatlakozása

Ezt sugározta a Szabad Európa 1956 októberében: most percről percre végighallgathatjuk a történelmi adást

Ezt sugározta a Szabad Európa 1956 októberében: most percről percre végighallgathatjuk a történelmi adást

Súlyos bandaháború tört ki egy mexikói nagyvárosban

Súlyos bandaháború tört ki egy mexikói nagyvárosban

Térey János posztumusz kötete: mintha érezte volna a közelgő véget

Térey János posztumusz kötete: mintha érezte volna a közelgő véget