A magyarországihoz képest laposabb háztetőkről elkezdték letakarítani a havat, nehogy váratlanul zuhanjon a járókelőkre, de így is akadt jó néhány váratlan lavina. Elterjedt moszkvai szokás, hogy a járdákat nem tisztítják megfelelően, hanem inkább lezárják, az úttestre száműzve a gyalogosokat. A mostani időjárásban a járdák teljesen eljegesedtek, annál is inkább, mivel az olvadt hólé a tetőkről az ereszcsatornákon át egyenesen a járdára folyik. Ezért nagyon sok csonttöréses balesethez hívják a mentőket ezekben a napokban.
A jogászok ugyan azt javasolják, hogy a kárvallottak forduljanak bírósághoz kártérítésért, de ezt aligha teszik meg sokan. A jogászok ugyanis hozzáteszik, hogy ehhez támadhatatlan bizonyítékokra van szükség, vagyis ki kell hívni a helyszínre a rendőrséget és a mentőket, a balesetet szenvedett személynek magának kell tanúkat keresnie, és feltétlenül le is kell fényképeznie a helyszínt.
Az autósok számára a hét elejéig lehulló mintegy 70 centiméternyi hó csak az utóbbi napokban nehezíti meg igazán a közlekedést. Amíg ugyanis esett a hó, viszonylag sokan lemondtak az autó használatáról, de most újra elárasztották a kocsik az utakat, amelyeket beszűkítenek az úttest szélére kotort hóbuckák, továbbá a mellettük - nem ritkán két sorban - parkoló autók. A főútvonalakon, ahol egy irányba nyolc sáv vezet, ilyen körülmények között legfeljebb öt járható, és a kisebb, kétirányú mellékutcákban jó esetben is csak egyetlen sáv áll az autósok rendelkezésére. Így a szokásosnál is jóval nagyobbak és tartósabbak a dugók, és a csúcsforgalmon kívüli időszakokban sem lehet közlekedni. Pedig a tél során már 19 millió köbméter havat hordtak el a városból, ami 271 500 vagonnyinak felel meg: az ennyi vagonból álló szerelvény éppen 4000 kilométer hosszú lenne.