Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Elgázolt egy embert csütörtökön a Moszkva és Szentpétervár között közlekedő nagysebességű vonat, a Szapszan (Vándorsólyom), amelyet ugyanezen a napon - már nem először - kövekkel dobálták meg.
A Siemens gyártotta szerelvény, amely alig néhány hónapja van forgalomban, már másodszor gázolt. Ez azért is furcsa, mert külön sínpáron közlekedik, amelyet mindkét oldalról végig kerítés véd. A luxusvonatot gyűlölik a vonala mellett lakók, mert elvágta az útjaikat és hosszabb kerülőkre kényszeríti őket. A Novaja Gazeta korábban helyszíni riportot közölt a vonal mentén elterülő kis falvakból, amelyek lassan elnéptelenednek. Lakosságuk csökken, közülük sokban nem hogy iskola, de még egy élelmiszerbolt sincsen.
Az Orosz Vasutak (RZSD) csütörtökön közzétett statisztikája szerint csak idén már 1100 ember vesztette életét a síneken Oroszországban, és 1661 sérült meg. Tavaly 2953 ember halt meg és 4447 sebesült meg a sínek övezetében. A leggyakoribb okok, hogy az emberek nem az erre kijelölt helyeken mennek át a síneken, fel akarnak mászni a peronokra, vagy leugrálnak onnan, és nem ritkán beesnek a peron és a vonat közé. A Szapszan előző áldozatának, egy áprilisban elütött 15 éves fiúnak a családja egymillió eurót szándékozik peres úton követelni az RZSD-től, mivel ügyvédjük szerint a gyerek a kijelölt helyen akart átmenni a síneken, de a jelzőberendezések nem működtek.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.