Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Szabadok a japán parti őrség által a Kelet-kínai-tengeren még múlt kedden elfogott kínai halászok, de kapitányukat továbbra is fogva tartják - derült ki hétfői helyszíni jelentésekből.
Peking többszöri nyomatékos és rendkívül határozott tiltakozása után, s azt követően, hogy a japán Isigakiban szeptember 9-én tíznapi elzárásra ítélték a kínai hajó kapitányát, a 14 fős legénység repülőn elhagyta Japánt, hajójukat pedig később viszik el a szigetországból. A kínai halászhajót a vitatott hovatartozású Tiaojü- (Diaoyu), japánul Szenkaku-szigetek körzetében - kétszeri ütközés után - állította meg végül négy japán őrhajó.
A japán kormány szóvivője Szengoku Josito hétfőn közölte, hogy a legénység kihallgatása befejeződött, nincs értelme őket tovább Japánban tartani. Aláhúzta: nem a szigetek fölötti területi vitáról van szó.
A 41 éves kínai kapitány Csan Csi-hsziung (Zhan Qixioong) ellen az a vád, hogy a hivatalos közeget akadályozta kötelességének teljesítésében, aminek büntetési tétele Japánban három év. "A bűnügyet a japán törvények alapján fogjuk kezelni" - szögezte le tájékoztatóján Szengoku.
Peking az esetet követő öt nap során négyszer rendelte be Japán nagykövetét a külügyminisztériumba, legutóbb vasárnap a kora hajnali órákban. Kína minden alkalommal követelte a legénység, a kapitány és a hajó azonnali elengedését, és világossá tette: a Tiaojü-szigetek és a környező vizek feletti szuverenitását nem tartja megkérdőjelezhetőnek.
A történtek hatására a hétvégén tajvani és hongkongi aktivisták úgy döntöttek, hogy hétfőn két hajót indítanak útba Tajvan északi kikötőjéből, Jeliouból (Yeliou). Az út Tajvantól északkeletre vezet az alig 200 kilométerre lévő Tiaojü-szigetekhez, amelyeket a tajvaniak Tiaojütaj-szigeteknek hívnak (Tiaoyutai), s Tajvan szigetéhez tartozónak vallanak. A lakatlan szigetecskék Okinavától délnyugatra, 444 kilométerre helyezkednek el.
A tervezett akciónak több veszélye van: résztvevőinek elfogása, pénzbüntetésre ítélése, továbbá hajóik elkobzása. A tajvani parti őrség nevének elhallgatását kérő illetékese a South China Morning Post című hongkongi lapnak azt mondta, hogy a Tajvantól északra törvényesen tartózkodó, halászó hajókat meg fogják védeni. Hozzátette, hogy a térségben mindig van szolgálatban két-három őrhajó.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
A BKV belső vizsgálatot indított.
A Magyar Stratégiai Zrt. tulajdonában álló ingatlan rendkívül értékes lehet.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.