szerző:
MTI

Kína eddigi legnehezebb körülmények között épült - alagutak és hidak százain át vezető - vasútvonalán megtette útját az első, utasokkal teli szerelvény szerdán egy - adta hírül a kínai média.

A beruházás költsége 3,41 milliárd dollár (720 milliárd forint), így egy kilométerre vetítve ez Kína legdrágább vasútvonala. Az ugyancsak költséges Csinghaj-Tibet (Qinghai-Tibet) vasútvonal bekerülési költsége 29 millió jüan volt kilométerenként, míg a most átadott Jicsang-Vancsou (Wanzhou) esetében 60 millió.

Hét éven át ötvenezer ember dolgozott, amíg a rendkívül nehéz terepviszonyok között vezető vonalon elkészültek 159 alagúttal és megépítettek 253 hidat. A Jünnan-Kujcsou (Yunnan-Guizhou)  fennsík keleti sarkának hegyes vidékén húzódó vasúti pályán a hidakon és alagutakon vezető szakaszok hossza a teljes vonal mintegy 74 százalékát teszi ki. A "legrendkívülibb" feladat - a körülmények összetettsége, veszélyessége és egyedisége miatt - egy alagút kialakítása volt Csijüe (Qiyue) hegységben. Az építőknek hat évükbe telt, mire végeztek vele.

Az első vonat szerda délelőtt negyed 11-kor indult 900 utasával a Hupej tartományi Enshi (Enshi) város állomásáról Jicsangba (Yichang). A helyszíni beszámolókban megszólaltatott utazók elmondták: míg az egy napos buszút korábban 100 jüanba (3100 forint) került a két város között, most az új vonattal mindössze két óra az utazás, és csak 30 jüant (950 forint) kell fizetni érte.

A vonal végállomása Csungking (Chongqing) szomszédságában van, teljes hossza 377 kilométer. Az egész útra a hírek szerint először csütörtökön indítanak öt vonatot, majd január 11-én beindul a teljes üzem.

Az új vonallal a Csungking és Hupej tartomány székhelye, Vuhan (Wuhan) közötti távolság megtétele az eddigi 22 óráról öt órára csökken. Természetesen az egymástól távoli térségek elérésének ideje rövidül, a hegyek elzárt településein élők számára új lehetőségek nyílnak meg. A szakemberek arra számítanak, hogy az érintett vidékeken, az új helyzetben fejlődésnek indul a mezőgazdaság, az ipar, a  turizmus és a kereskedelem.

A hegyvidékek közt vezető vasút megépítésének gondolata feljegyzések szerint 1903-ban, a Csing-dinasztia (Qing) idején már felmerült, de a háborúk és a pénzhiány miatt a terv kivitelezése elmaradt, a gondolat pedig egy időre feledésbe merült. A kínai kormány 1994-ben mérte fel a terepet, és rá tíz évre, 2003 decemberében kezdődött meg az építés. A vasúti pálya elkészültét 2010. augusztus 18-án jelentették be.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Szabó Győző: Már nem érdekel, hogy mit gondolnak rólam

Szabó Győző: Már nem érdekel, hogy mit gondolnak rólam

Nem aprózta el: ürgére vadászott összesen 47 csapdával egy férfi

Nem aprózta el: ürgére vadászott összesen 47 csapdával egy férfi

Ha saját lakásból nézné a tűzijátékot, százmilliós kiadása lesz

Ha saját lakásból nézné a tűzijátékot, százmilliós kiadása lesz

Összetűztek jobb- és baloldali tüntetők Portlandben

Összetűztek jobb- és baloldali tüntetők Portlandben

Két barlangász rekedt a Lengyel-Tátra legmélyebb barlangjában

Két barlangász rekedt a Lengyel-Tátra legmélyebb barlangjában

Vannak, akik rettegnek az augusztus 20-i tűzijátéktól

Vannak, akik rettegnek az augusztus 20-i tűzijátéktól