szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Víz alatti kutatócsapatok az Air France légitársaság csaknem két éve lezuhant, 447-es számú járatának több darabját találták meg az Atlanti-óceánban, újabb reményt keltve, hogy fény derül a 228 ember halálát okozó szerencsétlenség okaira.

A korábbi kiterjedt és költséges kutatások nem tudták kideríteni, pontosan mi történt 2009. június 1-jén a Rio de Janeiróból Párizsba tartó Airbus (A330-203) géppel, miután nagy magasságban viharba került. A légi baleseteket vizsgáló francia BEA hivatal vasárnap éjjeli közleményében először azt jelentette be, hogy az Alucia kutatóhajó csapata "egy repülőgép darabjait lokalizálta (...) az elmúlt 24 órában", majd azt, hogy a darabokat a 447-es járat részeiként azonosították.

A hivatal nem közölte, hogy a gép mely részeire találtak rá, de azt ígérte, hogy további részletekkel szolgál majd. Az újabb, ezúttal már negyedik keresési erőfeszítés fő célja a korábbiakhoz hasonlóan a fekete dobozok fellelése, mert azok adatai alapján remélik kideríteni a súlyos repülőgép-katasztrófa okát.

A kutatásnak a múlt hónapban új lendületet adott, hogy egy francia vizsgálóbíró emberölés miatt nyújtott be vádemelési javaslatot az Air France és a gépet gyártó Airbus cég ellen. Szakértők szerint ugyanis csak a repülési adatok és a fekete dobozok hangfelvételei adhatnak választ arra, ki vagy mi okozta a balesetet. Az Air France és az Airbus mintegy 12,5 millió dollárt költ az újabb keresésre. A három előző kutatóakció körülbelül 28 millió dollárba került. A mostani után terveznek még egy újabb, ötödik küldetést is. 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Fapadost tervez az Air France

Fapados légitársaság létrehozatalát tervezi az Air France belföldi utak lebonyolítására, hogy versenyre keljen a Franciaországban már működő Easyjettel.