szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tavaly is több mint 2500 panasz érkezett az Európai Unió ombudsmanjához, Nikiforosz Diamanduroszhoz olyan ügyekben, amelyek az uniós intézményekkel vagy az EU joganyagával vannak összefüggésben.

Az uniós lakosság említett témákba vágó panaszait vizsgálni hivatott illetékes kedden Brüsszelben elmondta, hogy irodája tavaly összesen 22 ezer uniós polgárnak segített panaszok kivizsgálásának útján, információk vagy tanácsok nyújtásával. További csaknem 1300 panaszt a tagországok vagy más uniós szervek illetékeseihez továbbított Diamandurosz.

Az irodához újonnan érkezett 2510 panasz valamivel kevesebb az előző évi 2667-nél. A lezárt vizsgálatok kétharmada pozitív kimenetelű volt a lakosság szempontjából. Az ombudsman a legtöbb panaszt Spanyolországból (361), Németországból (308), Lengyelországból (233) és Belgiumból kapta. Magyarországról 47 új panasz érkezett hozzá.

Rekordszintre emelkedett az uniós központi adminisztráció ellen beadott panaszok száma: az előző évihez képest 18 százalékkal több, összesen mintegy 400 ilyen típusú beadvány érkezett Diamanduroszhoz.

A maastrichti szerződéssel létrehozott ombudsman feladatköri illetékessége, hogy vizsgálja az uniós intézmények és szervek tevékenysége során felmerülő hivatalos visszásságokkal kapcsolatos beadványokat. Ezek magánszemélyektől, cégektől és szervezetektől egyaránt érkezhetnek, de az ombudsman hivatalból, saját kezdeményezése alapján is indít vizsgálatokat.

A keresetek leginkább olyan területekre vonatkoznak, mint a tájékoztatás megtagadása valamely uniós intézménynél, méltánytalanság vagy hatalommal való visszaélés, nem kielégítő eljárás, hátrányos megkülönböztetés, hanyagság, késedelem, jogi hiba.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!