szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Dél-amerikai mérnökök a földrész egyik legnagyobb természeti kihívásának leküzdését tűzték ki célul: alagutat fúrnak a jelenleg roppant fizikai akadályt képező Andokon keresztül, hogy megkönnyítsék az Ázsiával folytatott kereskedelemtől függő országok helyzetét.

A hegységrendszer legfontosabb, 3200 méter hosszú hágóját a téli hónapokban gyakran heteken át hó borítja, többórányi várakozásra kényszerítve a teherszállítókat az akár mínusz 25 Celsius-fokot is elérő hidegben. A dél-amerikai mérnökök most a hegység gyomrában futó, a földrész leghosszabbjának számító alagút megépítésével igyekeznek kiiktatni a problémát.

Az Aconcagua Bi-Oceanic Corridor elnevezésű, magántulajdonban épülő, összesen 205 kilométer hosszúra tervezett vasútvonalrendszer a hegység két oldalán lévő vasúti, illetve teherszállítási központokat fogja összekötni.

A nagyjából tíz éven át tartó építkezési munkálatokat követően a kínai elektronikai termékek, a chilei borok, az argentin élelmiszerek és a brazil autók több millió dolláros megtakarítással és jóval rövidebb idő alatt fognak átjutni a hegység egyik oldaláról a másikra. 

"Gigantikus infrastrukturális hálózat húzódik a hegységrendszer mindkét oldalán, de egy olyan szűk átjáróval összekötve, amelyet fel kell szabadítanunk" - húzta alá Nicolas Posse mérnök, a projekt irányítója. 

A tervet a Corporacion America nevű argentin befektetési csoport által vezetett konzorcium álmodta meg, amely egyben a beruházás tőkéjét is adja. A kivitelezési tanulmányokat már elvégezték, így a munkálatok már jövőre megkezdődhetnek. 

A beruházás környezeti hatásainak csökkentése céljából a mozdonyokat elektromos áram fogja hajtani. Kezdetben egy - 52 kilométer hosszú, 3,5 milliárd dollár költségű - alagutat fognak megnyitni, amely évente 24 millió tonnányi szállítmány fuvarozására lesz alkalmas. Igénytől függően a kapacitás évi 77 millió tonnára is növelhető egy második alagút és további vasútvonalak megépítésével, amellyel 5,9 milliárd dollárra nőne a beruházás összköltsége.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Ami a cinkéknek jó, az a vízi madarakra veszélyes – itt a téli etetési útmutató

Ami a cinkéknek jó, az a vízi madarakra veszélyes – itt a téli etetési útmutató

A BMW hamarosan nem gyárt több belsőégésű motort Németországban

A BMW hamarosan nem gyárt több belsőégésű motort Németországban

Vádat emeltek a csengeri örökösnő ellen

Vádat emeltek a csengeri örökösnő ellen