szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Zéró toleranciát hirdetett és a korábbi hibáinak kijavítását ígérte a KFC Kínában, miután eladásai kétszámjegyű zuhanásba kezdtek a decemberi antibiotikumos csirkebotránya után.

A vállalat alapanyagai minőségének rendszeres ellenőrzését és beszállítói felügyeletének szigorítását ígérte sajtótájékoztatóján, a reformok részeként már több mint ezer kisebb beszállítójával bontotta fel a szerződését.

"Mostantól fogva zéró toleranciát hirdetünk az élelmiszerbiztonságot illetően, s az előírások ellen vétő beszállítóktól rögtön megválunk" - fogalmazott Sam Sun, a KFC anyacégének, a Yum Brands kínai ágának vezérigazgatója.

Az országban korábban rendkívüli népszerűségnek örvendő vállalatot tavaly év végén vádolta meg a kínai központi televízió azzal, hogy beszállítóinak elégtelen ellenőrzése miatt az éttermeibe kerülő csirkehús a megengedettnél több antibiotikumot, illetve más vegyi anyagot tartalmaz. A riportot követően az ügyben vizsgálat kezdődött, amelynek kezdeti megállapításai a KFC mulasztását bizonyították, a cég január közepén kért bocsánatot fogyasztóitól.

A botrány hatására a Yum kínai eladásai a tavalyi negyedik negyedévben - három év után először mínuszt mutatva - 6 százalékkal estek vissza, januárban már 37 százalék volt ez az arány, a KFC éttermek eladásai 41 százalékkal mutattak kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kínai piac azért kulcsfontosságú a KFC-n kívül a Pizza Hutot birtokló, az országban összesen 5 300 üzletet magáénak tudó Yum számára, mert teljes éves bevételeinek 44 százaléka innen származik.

A vállalat az első negyedévben bevételének és profitjának is 25 százalékos visszaesésére számít, egész évben - elsősorban a botrány hatására - részvényenkénti bevételének egyszámjegyű csökkenésére számít. A vállalat nyeresége szintén csökkenni fog idén, szemben a korábbi, 10 százalékra becsült növekedési előrejelzésekkel. A nehézségek ellenére sem adja fel azonban korábbi terveit a cég, amely az idő gyógyító erejében bízik, s ahogy azt januárban megerősítette, idén 700 új étterem nyitását tervezi Kína-szerte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!