szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Bocsánatkérésre kényszerült az amerikai Pizza Hut gyorséttermi hálózat kínai vezetősége egy balul elsült reklám miatt, miután az ország legalább öt városában tüntettek ellene vak emberek - jelentette a kínai média pénteken.

A problémát egy animációs filmben szereplő szóvicc okozta. A Pizza Hut új termékét, a garnélarákos golyókat reklámozta benne, de a töltelék nevének kiejtése és a "vak" szó a kínai nyelvben azonos, csupán az írása más.

A klipben az egyik szereplő azt kérdezi: te tudod, hogy miért gurulnak össze-vissza ezek a golyók? Mire a másik: hát mert vakok. Az online hirdetés felbőszítette a nem látókat, akikből több mint 8 millió él a kelet-ázsiai országban. A tüntetők népszerű éttermek elé vonultak, és hangos demonstrációkkal fejezték ki nemtetszésüket.

A fővárosban, a dél-kínai Kantonban, az északi Sicsiacsuangban és Csengcsouban, valamint a kelet-kínai Csingtaóban voltak kisebb-nagyobb demonstrációk, amelyek résztvevői a gyorséttermek bojkottjára szólítottak fel.

A Pizza Hut vezetősége nyilvános közleményeiben és mikroblogján nem győz bocsánatot kérni minden fogyatékossággal élőtől és a közvéleménytől. Egyúttal intézkedtek az április óta a főbb kínai videoportálokon fent lévő hirdetések levételéről.

Az interneten ugyanakkor volt, aki úgy vélte: a Pizza Hut nem járt el körültekintően, mivel gondoskodnia kellett volna arról, hogy bocsánatkérése az érintettekhez tényleg eljusson, mivel ők nem tudják elolvasni a világhálón közzétett üzeneteiket.

A Yum Brands, a Pizza Hut és a KFC tulajdonosa Kínában összesen körülbelül 5 és félezer éttermet működtet, tavaly 800-at épített, míg 2013-ban 700 újnak a nyitását tervezte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!