szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem szabad különbséget tenni német és nem német autós között, ha Németországban bevezetik az autópályadíjat – erre figyelmeztetett Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos egy keddi interjúban. Az Európai Bizottság tagja hangsúlyozta, hogy "nem lehet ingyenes autópálya-matricát vagy kedvezményt adni csak a német autósoknak".

Az lehetséges, hogy az autók károsanyag-kibocsátása alapján sávos díjfizetési rendszert vezessenek be, de csak akkor, ha a német sztrádákon futó összes autóra kiterjesztik, és nemcsak a hazai kocsikra – mondta Siim Kallas a Bild című lapnak.

A német kormány koalíciós szerződése alapján az autópályadíjról idén törvényt kell alkotni, a díj nem növelheti a német autósok terheit, és az uniós jognak megfelelő megoldást kell kidolgozni a bevezetésére.

A Der Spiegel című hírmagazin a legutóbbi számában azt írta, hogy Alexander Dobrindt közlekedési miniszter új terve szerint kedvezményt - úgynevezett ökobónuszt - adnának az autópályadíjból az alacsony károsanyag-kibocsátású autót használóknak.

A miniszter korábban azt mondta, hogy az autópályadíj évente 100 euró körül lesz, és 2015-től kell majd megfizetni. Várhatóan a matricás megoldást alkalmazzák majd, és a pénzt minden autóstól beszedik, de a németeknek visszafizetik.

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert.

A témát a CSU vette elő a tavaly szeptemberi választások előtti kampányban.

"Ember nem érti, miként fordulhat elő, hogy nekünk majdnem minden szomszédunknál fizetni kell, a szomszédok viszont nálunk ingyen használhatják a sztrádákat" – mondta kampányrendezvényein Horst Seehofer bajor miniszterelnök, a CSU elnöke.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!