Az ügynökség (EASA) javaslatai között több olyan is van, amelyet még Franciaország kezdeményezett, miután az Air France francia légitársaság egyik járata 2009-ben az Atlanti-óceánba zuhant. Az egyik ilyen, hogy a berendezés egy új frekvencián is bocsátana ki jeleket, hogy megkönnyítsék a fekete doboz megtalálását a víz alatt.
Az ügynökség fontosnak tartja, hogy a mostani két óra helyett ezentúl legalább húsz órán keresztül rögzítsék a pilótafülkében lezajlott beszélgetést.
A Malaysia Airlines járata a szakértők szerint nagyjából hét órával azután zuhant az Indiai-óceánba, hogy a malajziai légitársaság elvesztette a kapcsolatot az utasszállítóval. Ez azt jelenti, hogy a kétórás hangfelvételből csak egy töredékét lehetne megismerni a pilótafülkében lezajlott beszélgetésnek.
Ha az Európai Bizottság elfogadja az ügynökségtől beterjesztett javaslatokat, akkor azok az EASA tagországaiban bejegyzett összes repülőgépre és helikopterre nézve kötelezőek lesznek.