szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség megkönnyítené az eltűnt repülőgépek fekete dobozainak megtalálását. Egyebek mellett azt javasolják, hogy növeljék harmincról kilencven napra az adatrögzítő berendezés víz alatti helyzetjelző adóinak élettartamát. Ez az eddigi legkézzelfoghatóbb hivatalos kezdeményezés azóta, hogy március elején nyomtalanul eltűnt a Malaysia Airlines Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járata.

Az ügynökség (EASA) javaslatai között több olyan is van, amelyet még Franciaország kezdeményezett, miután az Air France francia légitársaság egyik járata 2009-ben az Atlanti-óceánba zuhant. Az egyik ilyen, hogy a berendezés egy új frekvencián is bocsátana ki jeleket, hogy megkönnyítsék a fekete doboz megtalálását a víz alatt.

Az ügynökség fontosnak tartja, hogy a mostani két óra helyett ezentúl legalább húsz órán keresztül rögzítsék a pilótafülkében lezajlott beszélgetést.

A Malaysia Airlines járata a szakértők szerint nagyjából hét órával azután zuhant az Indiai-óceánba, hogy a malajziai légitársaság elvesztette a kapcsolatot az utasszállítóval. Ez azt jelenti, hogy a kétórás hangfelvételből csak egy töredékét lehetne megismerni a pilótafülkében lezajlott beszélgetésnek.

Ha az Európai Bizottság elfogadja az ügynökségtől beterjesztett javaslatokat, akkor azok az EASA tagországaiban bejegyzett összes repülőgépre és helikopterre nézve kötelezőek lesznek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!